Média
Ki mit tehet a hulladékcsökkentésért?
Dynamo Effect (a Klub Rádió műsora zöld megoldásokról)
A HuMuSz ajánlásai
A média hatalom, méghozzá zöld hatalom. Az esetek jelentős részében mindennapi apróságokon múlik a környezettudatosság. Olyan gyakorlatokról van itt szó, ami alig igényel beruházást, háttérismereteket, tudást viszont annál inkább. A média szerepe összetett: feladata, hogy minél szélesebb körben terjessze a környezettudatos életmóddal kapcsolatos gyakorlati tudnivalókat, a nyilvánosság elé tárja a jelenlegi fogyasztási minták által okozott környezeti terhelés mértékét és okait.
A média képes arra, hogy trendet csináljon, népszerűvé és aktuálissá tegye a zöld szemléletet és életmódot. Éppen ezért a médiumnak magának is példamutató módon kell működnie, bevezetve olyan újításokat a szervezetében, amelyek megfelelnek a zöld iroda követelményeinek, gondot kell fordítania munkatársai szemléletformálására, és törekednie arra, hogy minél több sajtótermékét újrapapírra, lehetőleg környezetbarát festékkel és technológiával nyomtassanak. Read more about A HuMuSz ajánlásai
A magyar vásárlók az átlagnál környezettudatosabbak
A National Geographic felmérése szerint az indiai, brazil és kínai fogyasztók a legzöldebbek, míg az amerikai, kanadai francia és brit állampolgárok fogyasztása bizonyul a leginkább környezetterhelőnek.
A National Geographic és a GlobeScan kutatói a környezettudatos fogyasztást vizsgáló nemzetközi felmérésük során 17 országban összesen 17 ezer embert kérdeztek meg a környezetterhelés szempontjából különösen kritikusnak tekinthető fogyasztói szokásaikról. A közlekedési, energiafogyasztási, élelmezési és vásárlási szokásokra kitérő kutatás szerint a zöld attitűd nemzetközi szinten folyamatosan, bár nem egyenletes mértékben terjed.
Read more about A magyar vásárlók az átlagnál környezettudatosabbak
Április biohónap a TV Paprikán és a Deko TV-n
A TV Paprika testvércsatornájával, a dekoval közösen áprilisban tematikus hónapot indít a bio jegyében. A dekon minden hétköznap délelőtt a vegyszermentes kertészkedésé a főszerep, reggel 9.00-tól 11.00-ig. A TV Paprikán minden hétköznap délelőtt 11-12, illetve este 19-20 óra között látható a biosáv.
A TV Paprika testvércsatornájával, a dekoval közösen áprilisban tematikus hónapot indít a bio jegyében. A dekon minden hétköznap délelőtt a vegyszermentes kertészkedésé a főszerep, reggel 9.00-tól 11.00-ig. A TV Paprikán minden hétköznap délelőtt 11-12, illetve este 19-20 óra között látható a biosáv.
Leírás
Read more about Április biohónap a TV Paprikán és a Deko TV-n
56 újság a klíma védelmében
A 2009-es koppenhágai klímacsúcs alkalmából 56 újság szerkesztősége egyszerre szólított fel vezércikkében 20 különféle nyelven arra, hogy tennünk kell a klímaváltozás ellen. A mintaértékű kezdeményezés használja a médiában rejlő hatalmat, amivel a legérzékenyebb környezeti problémákra irányíthatja széles tömegek figyelmét. A hazai szerkesztőségek és kiadók számára is követendő példa, amely csupán összefogást és elkötelezettséget igényel, büdzsét alig, tehát nem megvalósíthatatlan...
Az országos lappiacra lép a Bio Info természetes életmód magazin
November második hetétől a Lapker terjesztésben válik országossá a Bio Info természetes életmód magazin. A lap elsődleges célcsoportja a 25-50 éves nők, anyák, háziasszonyok, akik tudatosan élik mindennapjaikat, különösen felelősségteljesen gondoskodnak gyermekeik, önmaguk és környezetük testi-lelki-szellemi egészségéről. Első nekifutásra 30.000 nyomott példányban jelenik meg az életmódmagazin .
Az eddig ingyenesen megjelenő, több mint fél évtizedes múltra visszatekintő életmód magazin kiadója most látta elérkezettnek a pillanatot, hogy a növekvő olvasói igényeket kiszolgálva országos terjesztésben is megmérettesse magát a hazai lappiacon.
Read more about Az országos lappiacra lép a Bio Info természetes életmód magazin
Zöld tematikus tévécsatorna a láthatáron
Az internetes tévé: http://www.ozonenetwork.hu Read more about Zöld tematikus tévécsatorna a láthatáron
Tippek környezettudatos médiatársaságoknak
A médiatársaságok is számos példa értékű, hasznos és legtöbbször megtakarítást eredményező kezdeményezést indíthatnak el házon belül. Itt található ötletek, tippek, amelyek megvalósításához szükség esetén a Hulladék Munkaszövetség további segítséget tud nyújtani.
A belső kommunikációs eszközök (belső lap, hírlevél, intranet stb.) révén a vezetőség segítse a munkatársak környezettudatossá válását. azzal, hogy zöld rovatot indít. A hulladékmegelőzésben 10 pontot határoztunk meg, amivel a mindennapi életben csökkenthetik a környezetterhelést. Apróságokról van szó, amelyek nem igényelnek komoly beruházást. Minden egyes ponthoz olyan háttéranyaggal tudunk szolgálni, amely a szerkesztőt Read more about Tippek környezettudatos médiatársaságoknak