Kormányzat
Hogyan lelhetünk aranyra a szemétdombon?
A legjobban teljesítő EU-tagállamokban az újrafeldolgozás aránya akár a 70%-ot is eléri, és szinte nem temetnek el hulladékot, miközben más tagállamokban továbbra is a hulladéknak több mint háromnegyede kerül lerakókba.
Hogyan érték el a legsikeresebbek, hogy a hulladék probléma helyett erőforrássá váljon? Read more about Hogyan lelhetünk aranyra a szemétdombon?
Európai Hulladékcsökkentési Hét
Erőforrás-hatékonyság az Európai Unióban (Európai Bizottság, 2011)
11 hulladékmegelőzési jó gyakorlat - a 2011 márciusában, Brüsszelben tartott Pre-Waste konferencia poszterei
Útmutatás a hulladékos hierachia alkalmazásához (Defra, 2011)
A hulladékmegelőzés indikátorainak áttekintése (Európai Bizottság, 2009)
Arányos díjfizetés házhozmenő szelektív gyűjtő rendszerekben
Mennyit fizessünk a „szemétszállításért”, vagyis inkább a hulladékkezelésért?
Nem jutunk egyről a kettőre a hulladékcsökkentés terén. Pedig mit látunk? Egyre több EU-konform hulladékkezelő központ nyílik, ahol mindent szépen szétválogatnak, de az a mennyiség, ami a háztartásokból kikerül, nem hogy csökken, inkább nő. A szolgáltatók – ha másért nem, az EU-s támogatások miatt – egyre környezettudatosabbak, de mi nem. Ennek egyik oka, hogy mindegy mennyi a hulladékunk, ugyanannyit fizetünk.
A mai pénzben kifejezett világban ki az, aki önként és dalolva csökkenti a hulladékát úgy, hogy ez közvetlen anyagi haszonnal nem jár számára? Maximum a „zöld lelkűek” vékony rétege. Több tényező is felmerül, amikor azt vizsgáljuk, hogy miért nincs meg a motiváció. Mielőtt belevágunk az elemzésbe, azért vegyük észre, mennyire megdöbbentő a fizetési hajlandóság hiánya (ti. a hulladékkezelőknek több milliárd forintos kintlévősége van) akkor, amikor egy kuka ürítési díja egy a tévés játékoknál használt emelt díjas sms szavazatunkkal megegyező összeg. Read more about Arányos díjfizetés házhozmenő szelektív gyűjtő rendszerekben
Wales a Nulla Hulladék útján (2009-2050)
A HuMuSz ajánlásai
A média hatalom, méghozzá zöld hatalom. Az esetek jelentős részében mindennapi apróságokon múlik a környezettudatosság. Olyan gyakorlatokról van itt szó, ami alig igényel beruházást, háttérismereteket, tudást viszont annál inkább. A média szerepe összetett: feladata, hogy minél szélesebb körben terjessze a környezettudatos életmóddal kapcsolatos gyakorlati tudnivalókat, a nyilvánosság elé tárja a jelenlegi fogyasztási minták által okozott környezeti terhelés mértékét és okait.
A média képes arra, hogy trendet csináljon, népszerűvé és aktuálissá tegye a zöld szemléletet és életmódot. Éppen ezért a médiumnak magának is példamutató módon kell működnie, bevezetve olyan újításokat a szervezetében, amelyek megfelelnek a zöld iroda követelményeinek, gondot kell fordítania munkatársai szemléletformálására, és törekednie arra, hogy minél több sajtótermékét újrapapírra, lehetőleg környezetbarát festékkel és technológiával nyomtassanak. Read more about A HuMuSz ajánlásai
Oldalak
- 1
- 2
- 3
- 4
- következő ›
- utolsó »