Vállalkozások

K&H gyógyvarázs: Könyvekkel és játékkal gyorsabb a gyógyulás

Nullahulladék hír: 
0
A még jó állapotban lévő könyveket és játékokat 2012. július 13-ig várják a K&H bankfiókokban.

A K&H gyógyvarázs program idén is tovább viszi az önkéntesség üzenetét, és a korábbi évek gyakorlatához hasonlóan könyv-és játékgyűjtést hirdet az ország számos bankfiókjában.


A K&H Csoport elsőként saját dolgozóit vonta be a segítségnyújtásba 2008-ban, 2009-ben 4 bankfiók részvételével pedig az ügyfeleket is megszólította. 2010-ben már 22 bankfiókban gyűjtötték az adományokat, a tavalyi évben pedig 50-re nőtt ez a szám. Az évek során a K&H gyógyvarázs program így már közel 18000 darab játékkal és könyvvel, mintegy 90 kórház gyermekosztályain, rendelőintézetekben járulhatott hozzá a kicsik gyógyulásához. A program 2012-ben újabb fiókok bevonásával folytatódik, az ügyfelek és a munkatársak összesen 59 Read more about K&H gyógyvarázs: Könyvekkel és játékkal gyorsabb a gyógyulás

Nullahulladék célcsoportok: 
Nullahulladék tematika: 

Csikós András családi tejüzeme

Nullahulladék hír: 
0
Egy példaértékű tejüzem bemutatása.

Csikós majorCsikós András családi tejüzeme ma Magyarországon igazi kuriózumnak számít. És ennek csak az egyik oka az, hogy visszaváltható üveges kiszerelésben kínálja termékeinek többségét.

Csikós András 2006-ban indította el vállalkozását, mint őstermelő. Sajnos nálunk ebben a státuszban működni ma nem túl hálás feladat, ezért egy idő után úgy döntött, hogy új alapokra helyezi munkáját és Üllő közelében létrehozta tejüzemét. Read more about Csikós András családi tejüzeme

Nullahulladék célcsoportok: 

Jövőbe fektetve...

Nullahulladék hír: 
0
Egy bank, amelynél mi dönthetünk arról, hogy pénzünk milyen - etikus - célt szolgáljon.

Közösségi bankokAmikor felmerül bennünk a kérdés, hogy hol lenne legjobb helyen a megtakarított pénzünk, legtöbben egyszerűen a legmagasabb kamatot ígérő bankot választjuk. A lekötés után a pénzintézet az elhelyezett összeggel azt kezd, amit akar, sem rálátásunk, sem pedig beleszólásunk nem lehet a folyamatban. Emiatt történhet meg, hogy például egy elszánt pacifista – közvetve - hadiipari cégeknek kölcsönöz, vagy egy környezetvédő aktivista akaratlanul is olajipari vagy génmódosítással foglalkozó vállalatokat juttat pénzhez.

Sajnos ez így van, mondhatnánk, de - hacsak nem akarjuk ezentúl a párnánkban rejtegetni megtakarításainkat – valahova mégiscsak el kell helyeznünk a pénzünket. Talán sokaknak meglepő, de van más választásunk. Nyugaton az emberek etikai szempontból is egyre inkább figyelemmel kísérik nem csak vásárlásaik, de befektetéseik hatásait is. Read more about Jövőbe fektetve...

Nullahulladék célcsoportok: 

Ki mit tehet a hulladékcsökkentésért?

Nullahulladék hír: 
0
.
Az, hogy mindent elborít a szemét, hogy rengeteg a hulladék, már csak egy következmény. Fogyasztói szokásaink, szemléletmódunk zavaró, bántó következménye. Ha meg akarjuk szüntetni, ezeken a fogyasztási szokásainkon, az anyagias, növekedés-orientált szemléletünkön kell változtatnunk. Nulla Hulladék Programunk célja, hogy segítséget, jó gyakorlatokat, ötleteket, tudást, bátorítást nyújtsunk minden érintett társadalmi csoportnak a változtatás elindításához, a szemléletmód megváltoztatásához. Szóval ki mit tehet a hulladékcsökkentésért?
 Mit tehet a lakosság?

Termék-transzparencia

Nullahulladék hír: 
0
A Lidl polcaira kikerül a termelők neve és képe

"Az átláthatóság növeli az eladhatóságot"- elgondolás jegyében a terméktranszparenciára koncentrál a Lidl. 

Egyre több fogyasztó értékeli pozitívan, ha a terméket hazai termelő állította elő: ennek is köszönhető, hogy az elmúlt öt évben a Lidl 34%-ról 52%-ra emelte termékkínálatában a magyar termékek részarányát 154 hazai üzletében - olvasható az áruházlánc közleményében. 

Persze van még hova fejlődni: egy biotermékeket forgalmazó bajorországi projektben a fogyasztók a termék teljes útját végigkísérhetik, ha a csomagoláson található kódot beütik egy megadott honlapon - teszik hozzá. 

"Magyarországon is elindultunk ezen az úton, több hazai termelő arcával és Read more about Termék-transzparencia

Nullahulladék célcsoportok: 
Nullahulladék tematika: 

Online árverez a Magyar Telekom

Nullahulladék hír: 
0
Telekommunikációs szerelési eszközök kiárusítása

Számos hazai és multinacionális céghez hasonlóan a Magyar Telekom Nyrt. is online árverésen értékesíti feleslegessé vált raktárkészletét. A jellemzően szerelési anyagokból és telekommunikációs eszközökből álló tételsor technológiaváltás miatt kerül kalapács alá az október 4-i aukción.

Online árverésen értékesíti feleslegessé vált szerelési anyagait október 4-én a Magyar Telekom Nyrt. A technológiaváltás miatt feleslegessé vált eszközök szinte mindegyike új, soha nem használt, gyári csomagolású.

Az összesen 295 tételből álló kiárusítás mintegy 30 féle eszközt tartalmaz, köztük különböző antennatartó konzolokat, szerelődobozokat, hálózati kábeleket, csavarokat és informatikai eszközöket is. A tárgyak együttes kikiáltási ára mintegy 200 ezer euró, míg a leütési ár ennek akár többszöröse is lehet. A legolcsóbb tételt 20, Read more about Online árverez a Magyar Telekom

Nullahulladék célcsoportok: 
Nullahulladék tematika: 

Prospektusportál indult

Nullahulladék hír: 
0
Új üzleti modellt mutat be az Akciokatalogus.hu

Közel egy évig tartó fejlesztés és tesztüzem után szeptembertől végleges formájában indult el Magyarország első prospektusportálja, az Akciokatalogus.hu. Az oldal jelenleg egyedüliként kínálja online formában az áruházak, kereskedelmi láncok és hipermarketek nyomtatott prospektusait.

A prospektusok teljesen digitalizálva és címkézve kerültek fel, aminek köszönhetően a fogyasztók számára könnyen áttekinthető, kereshető és szűrhető a rendszer, míg a partnerek számára pontos elérési adatokat kínál - írja a szerkesztőségünkhöz eljuttatott sajtóközlemény.

A közlemény szerint az Akciokatalogus.hu új szegmenst indít a magyar piacon. Az oldal személyre szabható, és területi alapon tájékoztatja a vásárlókat a közelükben lévő aktuális ajánlatokról. A felhasználók a prospektusok mellett az egyes üzletekről minden lényeges információt Read more about Prospektusportál indult

Nullahulladék célcsoportok: 
Nullahulladék tematika: 

Terjedőben a zöld minősítések

Nullahulladék hír: 
0
Irodaházakat, bevásárlóközpontokat, ipari ingatlanokat és hoteleket minősítenek

Budapesten 2009 óta jelentősen visszaesett az újonnan épített irodák száma, azonban futó, illetve tervezett projektek mindegyikénél cél a zöld minősítés megszerzése - írja a Colliers.

"A már átadott és minősített, vagy jelenleg minősítés alatt álló épületek tekintetében is jól áll a főváros, számításaink szerint 240 000 négyzetméternyi ilyen irodaterület található Budapesten. Ez a teljes modern irodaállomány 7,5 százaléka, mely a várható új kínálattal együtt 2014-re eléri a 10 százalékot." - mondta Szircsák Norbert, az ingatlan-tanácsadó cég piackutatója és értékbecslési tanácsadója.

A két legelterjedtebb minősítési rendszert, az angol hátterű BREEAM-ot, valamint az amerikai LEED-et vizsgálva kiderül, hogy Budapesten Read more about Terjedőben a zöld minősítések

Nullahulladék célcsoportok: 

Forradalmi javító mozgalom Hollandiából

Nullahulladék hír: 
0
Ne dobja ki, ingyen megjavítjuk!

A kishibás háztartási eszközöktől a ruhaneműig mindent megreparálnak a holland Repair Café közösségi mozgalom tagjai, akik között sok nyugdíjas és munkanélküli is van.

Lyukas cipő, vízköves vasaló, foghíjas cipzár, szenes kenyérpirító – a márkaszervizek nem mindig foglalkoznak a kis értékű tárgyakkal, sőt, vannak olyan régebbi eszközök, amelyekhez a mai szerelők már nem is értenek. Ezeket a dolgokat pazarlás volna a kukába dobni (sokaknak ez lelkiismeret-furdalást is okoz), hiszen félórás javítással-tisztítással újra működőképessé tehetők. De hol? Read more about Forradalmi javító mozgalom Hollandiából

Nullahulladék célcsoportok: 
Nullahulladék tematika: 

PET IT

Nullahulladék hír: 
0
Az ételmaradék is szemét? Nem kell, hogy az legyen!

Egy fiatal önkéntesekből álló csapat azt a merész célt tűzte maga elé, hogy alapjaiban változtatja meg, amit eddig az ételmaradékok újrahasznosításáról gondoltunk. 2012-ben egy új nyílt mozgalmat indítottak PET IT néven, hogy a helyi éttermek konyhai maradékai eljussanak a közelben lakók háziállataihoz, ezáltal csökkentve a környezet és a gazdik pénztárcájának terhelését. A PET IT mozgalom a fenntarthatóságra és a könnyű terjesztésre törekszik, így a „kecske” jól lakik, a „káposzta” pedig nem kerül a kukába.

A pet it mozgalomban résztvevő éttermek vállalják, hogy a konyhájukon keletkezett vagy az oda visszakerülő maradékot különböző, a maradék fajtájától függő feliratú, dátummal ellátott, környezetbarát dobozokba rakják, melyek az étteremben vagy az étterem előtt felállított zárt hűtőbe kerülnek. A hűtőből a gazdik ingyen elvihetik a nekik tetsző, kedvencük kedvenc eledelét tartalmazó (hmm, egy jó rántotthús blökinek) dobozt, amit aztán gondosan elmosogatva az étterem újrafelhasználásra visszavár. A hűtőben helyet kap a kávézacc is, ami kíváló táptalaj növényeinknek. Read more about PET IT

Nullahulladék célcsoportok: 

Oldalak