Gyulafirátóti iskolások komposztáltak a tanteremben
2009. márciusában a gyulafirátóti Gyulaffy László Általános Iskola biológia szaktanterme foglalkoztatóvá alakult át: a Veszprémi Közüzemi Szolgáltató Zrt. által elindított házi komposztálási program részeként komposztálási órákat tartott a Csalán Egyesület az iskolásoknak.
Komposztálási 1X1:
4 iskolai foglalkozás + összesen 96 kisiskolás + játékos feladatok = komposztálásból jeles a gyerekeknek
A rendhagyó környezetismeret órákon a komposztálás kivitelezéséről és tágabb megközelítésben a szelektív hulladékgyűjtésről beszélgettek a környezeti nevelők a gyerekekkel, hiszen a szelektív hulladékgyűjtés az alapja annak, hogy minél kevesebb hulladékot vigyünk ki a hulladékgyűjtőbe.
Ez történt a tanórákon A foglalkozások első részében a gyerekek feladata az volt, hogy a kártyákkal jelzett hulladékfajtákat a megfelelő gyűjtőbe juttassák. A gyakorlat célja annak bizonyítása, hogy szelektív gyűjtéssel mennyi hulladéktól szabadíthatjuk meg az amúgy is egyre telítettebb lerakókat. A konyhai és kerti szerves hulladék külön gyűjtése alapja a komposzt készítésének.
De mégis mi kerülhet a komposztdombra és mi nem? A foglalkozás második részében kizárólag ezzel a kérdéssel foglalkoztunk. Mindenki kapott egy-két képet, amelyről el kellett döntenie, hogy beletenné-e a komposztálóba, vagy sem. Minden kérdést megbeszéltünk, és az összes foglalkozás végén készült egy-egy iskolában maradó tabló, amelyre rápillantva gyorsan eldönthető, hogy hová kerülhet az almacsutka és hová a tízórai szendvics maradéka.
Tapasztalatok Kellemes meglepetés volt, hogy a komposztálható hulladékok különválogatása szinte hiba nélkül sikerült mindenkinek. Sokan tudták, hogy miért jó a komposztálás, hiszen, mint elmondták, ők (illetve szüleik, nagyszüleik) már komposztálnak egy ideje.
Képek megtekintése »
Forrás: Veszprémi Közüzemi Szolgáltató Zrt. honlapja