Figyelmeztető üzenet

Ez a cikk kb. 15 éve íródott.
A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Környezetbarát postaláda program Székelyföldön

  • 2010. január 21.
  • beus

A Környezetbarát postaláda programot 2008 szeptemberében indította a Zöld SzékelyFöld Egyesület, azzal a céllal, hogy aktív fellépésre buzdítsa azon személyeket, akik nem szeretnének nap mint nap szórólapokat találni a postaládájukban.

 

A kezdet

A Környezetbarát postaláda programot 2008 szeptemberében indította a Zöld SzékelyFöld Egyesület, azzal a céllal, hogy aktív fellépésre buzdítsa azon személyeket, akik nem szeretnének nap mint nap szórólapokat találni a postaládájukban. A matricákat átvenni egy kis adatlap kitöltésével lehetett, melyben megjelent az igénylõ postacíme, amely a késõbbiekben fontos volt a program sikerének szempontjából. Ugyanis a visszaküldött szórólapokat, amelyeket a felhívás ellenére a postaládába dobtak, eljuttattuk a kibocsátó céghez egy programismertetõ és egy kérés kíséretében, melyben megkérjük, hogy az elkövetkezõkben vegyék figyelembe a lakosok kérését. Habár ez látszólag elkomplikálta a programot, szükség volt rá azért, hogy ne csak egy felhívásban merüljön ki a program, hanem valós figyelemfelkeltés is szülessen a cégek irányába.


A folytatás

Azért, hogy könnyebben vissza lehessen juttatni a szórólapokat egyesületünkhöz, egy nagy postaládát helyeztünk el Csíkszereda központjában, amelybe bedobhatták a programban résztvevõk a postaládájukban talált szórólapokat.


2010:

Ez év januárjában újabb matricákat nyomtattunk, és a programot kiterjesztettük Székelyföld több városára is (Székelyudvarhely, Gyergyószentmiklós, Marosvásárhely, Kézdivásárhely, Székelykeresztúr, Sepsiszentgyörgy).

Ez alkalommal nem csak „Nem kérünk reklámújságot, szórólapot!”, hanem „Szórólap, reklámújság? Igen, jöhet!” feliratokkal is készítettünk matricákat. Ennek célja, hogy a nyugaton már bevett szokás szerint alakuljon ki a reklámanyagokhoz való viszonyulás, lakossági véleménynyilvánítás, ez hasznos lehet a lakosoknak és a termékeiket népszerûsíteni szándékszó cégeknek egyaránt.


Felmerülõ nehézségek:

A legnagyobb nehézséget a kihelyezett matricák letépése, lekaparása jelenti. Mivel elég sok helyszínen tapasztalható, hogy megrongálják ezeket, egyértelmûnek tûnik, hogy a szórólapokat kihordók a felelõsek ezért. Persze ezek egyelõre csak feltételezések.


Hatékonyság:

Elég gyakran felmerül a kérdés, hogy egy ilyen jellegû program mennyire tud eredményes lenni, mennyire tudja elérni a célját? Összességében elmondható, hogy a programban résztvevõk kevesebb szórólapot találnak postaládájukban, eltekintve pár cég anyagaitól, a kihordók figyelembe veszik a felhívást.

Úgy gondoljuk, hogy egy kiváló alkalom a véleménynyilvánításra és a program eredménye lassan-lassan egyre kézzelfoghatóbbá válik.

 

 

Forrás: Zöld SzékelyFöld Egyesület