Önkormányzatok

1%-kal közelebb a nulla hulladékhoz

  • 2019. április 08.
  • graczek

Minden egyes legyártott, megvásárolt, majd eldobott hulladékkal csökken az életterünk, az életben maradási esélyünk. A folyamat azonban tudatos életmóddal, szemléletváltással megállítható!
A hulladékcsökkentés tanulható! Segítünk.

Ajánld adód 1%-át a Humusz Szövetségnek!
Adószámunk: 18529904-1-43

Hogyan csökkentsük városi szinten radikálisan az e-hulladék mennyiségét?

  • 2019. február 25.
  • Csilla

Évről évre egyre több elektromos és elektronikus eszközt vásárolunk, használunk és dobunk el. Sokszor úgy, hogy még javítható és újrahasználható lenne. Az e-hulladék mennyisége drasztikusan nő, de Barcelona városa egy remek összefogással igyekszik megelőzni ezt a trendet. A Zero Waste Europe februári webináriumán megismerhettük a barcelonai gyökerű ereuse.org digitális platformot, amely amellett, hogy ösztönzi az újrahasználatot, a helyi gazdaságot is támogatja.

„A szemét szemetet szül”

  • 2019. január 31.
  • CsViki

A hulladékkezelés korunk egyik legnagyobb problémája. A szeméttel foglalkozni utálatos dolog, mindemellett meg kell oldani a napi szinten keletkező mérhetetlen mennyiségű hulladék kezelését – mondta a Magyar Hírlapnak adott interjújában Éder Andrea, a STKH Sopron és Térsége Környezetvédelmi és Hulladékgazdálkodási Nonprofit Kft. osztályvezetője, az Innovációs és Technológiai Minisztérium hulladékgazdálkodási tanácsadója.

Reszkessetek, műanyagok!

  • 2019. január 28.
  • Csilla

Egyre többet hallani a műanyagszennyezésről, hogy milyen méreteket ölt, és milyen negatív hatása van a környezetre, élőlényekre és egészségre. A hét elejére következzen néhány hír arról, hogy milyen kezdeményezések vannak világszerte a probléma megoldására.

Szervezeti megújulásunk I. rész

  • 2019. január 17.
  • Peti

Idén tavasszal már 24 aktív évet tudhat maga mögött a Humusz Szövetség. Ez idő alatt megfordult körülöttünk a világ, a szervezeten kívül és belül is sok változás zajlott. Küldetésünket szem előtt tartva olyan célokat szeretnénk kitűzni, amik a mai kor kihívásaira adnak választ. 2019-et ezért belső rendrakással és alapos tervezéssel kezdjük. Fontosnak érezzük, hogy ezt a belső folyamatot kommunikáljuk kifelé is. Első lépcsőfok: az alapjaink. 

Repülés műanyag szemét nélkül?

  • 2019. január 11.
  • Abigail

A Hi Fly lesz az első charter légitársaság, amely a gyakorlatban is száműzi fedélzetéről a műanyag kellékek nagy részét.

 

Javaslataink a készülő országos szemléletformálási stratégiához

  • 2018. november 07.
  • Peti

Társadalmi egyeztetés keretében lehetőségünk nyílt szakmai javaslatokat megfogalmazni a készülő országos környezetvédelmi szemléletformálási stratégiához. A felkérést az Innovációs és Technológiai Minisztérium Fenntartható Fejlődésért Felelős Államtitkárságától kaptuk, amit ezúton is köszönünk. Egyelőre csak röviden fogalmaztuk meg a hulladékos szemléletformálás területén megvalósítandó célokat. Bízunk benne, hogy a több mint két évtizedes tapasztalatokon alapuló javaslatainkkal, észrevételeinkkel hozzájárulhatunk a Kommunikációs Szemléletformáló Stratégia megalkotásához. 

 

Öt település kötelezte magát arra, hogy önkormányzatuk polgármesteri hivatalát a jövőben PET-mentes hivatallá alakítják

  • 2018. szeptember 21.
  • Abigail

Napjainkban Magyarországon évente mintegy 3.8 millió tonna háztartási hulladék keletkezik, melyből közel 50 ezer tonnát a PET palackok tesznek ki. Sajnálatos módon ennek az óriási mennyiségű műanyag hulladéknak mindössze alig 15 % -a kerül újrahasznosításra dacára an-nak, hogy a települések több mint 90%-ában rendelkezésre áll a szelektív hulladékgyűjtés lehe-tősége. A műanyagok bekerülve a környezetünk természeti körforgásába számtalan veszély forrásaivá válhatnak!

Külcsín/belbecs: Miért baj az, ha a sárgarépának két lába van?

  • 2018. szeptember 18.
  • Csilla

Van egy aprócska üzlet Kölnben, amelyhez fogható csak kevés akad egész Európában. A The Good Food alapítója Nicole Klaski lépésről lépésre építette fel a méretével ellentétben óriási népszerűségnek örvendő boltot, amelyben ő és önkéntesekből álló csapata másodszüretből származó, „mentett” zöldséget és gyümölcsöt, valamint lejárt szavatosságú élelmiszert árul. Mottójuk: „Szerelem második látásra.”

Oldalak