Feleannyi szemetet termeltek idén a fesztiválok
2013. szeptember 10. – Több, mint felére csökkent a fesztiválokon a hatalmas szeméttömeg, az idén először alkalmazott “visszaváltható” poharak használatával, amelyekkel nemcsak a hulladék mennyisége, hanem a fesztiválok, sportesemények által generált széndioxid-kibocsátás is radikálisan csökkenthető. A Stack-Cup Repohár névre keresztelt poharak a HEINEKEN Hungária programjának köszönhetően a hazai fesztiválokon is jól vizsgáztak.
„Nyeles poharak” tömkelegét cipelték a lelkes fiatalok a visszaváltópontokhoz a HEINEKEN által támogatott idei fesztiválokon. Stack-Cup Repohárban kapta ugyanis sörét többek között a VOLT Fesztivál 110 ezer, és a Balaton Sound 127 ezer vendége is, sőt a Campus Fesztivál, az EFOTT és a Rockmaraton látogatói is. A fesztiválszezon lezárultával a HEINEKEN célja a nagy forgalmú szórakozóhelyeken használt műanyag poharak lecserélése is, ami a Budapest Barbanegrával már el is kezdődött. Az új pohár kényelmi és környezetvédelmi fejlesztés is egyben.
A kényelmet a masszív nyél jelentette, hiszen ezek a poharak egymásba csúsztathatóak, így egyetlen ember is lényegesen könnyebben tud elvinni a pulttól akár három-hat korsó sört is, ha meghívja barátait is egy körre.
A Stack-Cup Repohár ezen felül rendkívül környezetkímélő is, hiszen nem kerül a szemétbe: hatvan fokon mosva, egy fesztivál ideje alatt majdnem korlátlan számban újra felhasználható – mondta Tóth Gergely, a HEINEKEN Hungária stratégiai kommunikációs menedzsere. „Ha pedig már nem tisztítható tovább, akkor természetesen újrahasznosítható, ám a hagyományos műanyag poharakkal szemben ugyanolyan minőségű pohár készíthető belőle. A polisztirolból készült puha műanyag poharak újrahasznosításakor ugyanis már csak alacsonyabb minőségű anyag állítható elő.”
Egy hatvanezer főt befogadó rendezvényhelyszínen, amely havonta két teltházas rendezvényt bonyolít le – például egy stadion, vagy egy fesztivál helyszínén – egy év alatt 83,7 tonnányi szemét termelődik papírpoharakból, míg eldobható műanyag poharak használata esetén 47,4 tonnányi hulladék keletkezik. A Stack-Cup Repohár fejlesztői ezt a poharak súlya alapján számolták ki, feltételezve, hogy egy vendég átlagosan öt italt fogyaszt el a rendezvény során.
„Mintegy 15 tonna szeméttől mentették meg a poharak a hazai fesztiválszezont, ami annyit jelent, hogy a rendezvényeken 50-70 százalékkal sikerült visszaszorítani a keletkezett hulladék mennyiségét” – nyilatkozta Tóth Gergely. Hozzátette: „Ez – a környezetvédelem mellett – már a fesztiválok szervezőinek és támogatóinak is komoly tétel, tekintve, hogy a hulladéklerakási- és környezetterhelési díjak egyre magasabbak. A spórolás tehát üzleti értelemben is milliós nagyságrendű.”
A tömegrendezvények, így a fesztiválok is generálnak széndioxid-kibocsátást, de nem mindegy, mennyit. A szállítás, a mosogatás, a poharak és az italok előállítása és hűtése mind-mind energiát igényel. A műanyag poharak használata során közel tízszer, a papírpoharak használata esetén ötvenszer annyi széndioxiddal terheljük a környezetet, mint a Stack-Cup Repohár használata esetén – számol be a fejlesztés hatásait vizsgáló tanulmány. A HEINEKEN Hungária azt vallja, hogy csak azok a vállalatok válhatnak igazán sikeressé, amelyek működésüket képesek fenntarthatóvá tenni. A Stack-Cup Repohár bevezetése csak egy a három éve indított és a szervezet egész működését átfogó „A zöldebb jövőért” program elemei közül, amely kiterjed a beszerzéstől a kereskedelmen át a felelős alkoholfogyasztás népszerűsítéséig.
A HEINEKEN Hungária Sörgyárak Zrt. több mint száz éves sörfőzési tapasztalata, valamint nemzetközileg elismert márkái révén a magyar piac meghatározó szereplője, a nemzetközi HEINEKEN csoport magyar leányvállalataként tevékenykedik Magyarországon. A cég két sörgyárában, a közel 120 éves Soproni Sörgyárban és Martfűn állítja elő termékeit, a hazai mellett számos külföldi piacra is. A HEINEKEN Hungária hazánkban a második, a világon pedig a harmadik legnagyobb sörgyártó vállalat. Magyarországon portfóliójába tartozik többek között hazánk legkedveltebb söre, a Soproni és a Heineken, amely a világ legnemzetközibb söre, ugyanis közel 200 országban árusítják, továbbá olyan közkedvelt termékek, mint a Gösser és a Strongbow.
További információ:
Tóth Gergely
Stratégiai Kommunikációs Menedzser
Tel: (1) 437- 2160
Mobil: 30 / 335 9315
E-mail: [email protected]
www.heinekenhungaria.hu