“Ne kelljen hümmögnöm és azt mondani, bocsi” Ezt gondoljátok a zöldre festésről
Nyár végén indítottunk egy kérdőívet, hogy felmérjük, mit gondolnak olvasóink a zöldre festésről. A kérdőívet 289-en töltötték ki. Nem ígértünk jutalmat vagy kupont a kitöltésért, így egyértelmű, hogy a tudatos vásárlók fontosnak érzik, hogy véleményüknek hangot adjanak. A kérdőívben fogyasztási szokásokra, vásárlói döntésekre kérdeztünk rá, és kíváncsiak voltunk, milyen greenwashinggal, azaz zöldre festéssel találkoztak legutóbb. Az eredményt Bajzák Anna, kommunikációs és marketingszakértő értékelte.
Miért “bűn” a greenwashing?
Mert pont azok az emberek esnek áldozatául, akik tenni akarnak a jobb jövőért, a fenntarthatóbb és környezetbarátabb bolygóért. Olyat persze nem mondhatunk, hogy az ő becsapásuk etikátlanabb, mint a kevésbé törekvőké, de az megállapítható, hogy a greenwashingot használó cégek marketingesei, nyelvész és jogász tanácsadói nem szórakoztató huncutságot művelnek a trükközéseikkel, hanem a legtöbbször direkt vezetik félre a vásárlóikat.
A teljes cikk a tudatosvasaralo.hu-n érhető el!
Bajzák Anna, tudatosvasarlo.hu