Figyelmeztető üzenet

Ez a cikk kb. 1 éve íródott.
A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

„A munka neheze még csak most jön” – interjú a boonshelf egyik alapítójával

  • 2023. december 11.
  • Gyuri

Új online piactér született, ahol amellett, hogy a környezettudatosság jegyében az újrahasználatot preferálva juthatunk új tárgyakhoz (vagy adhatjuk el mi magunk tárgyainkat), még egy-egy jó ügyet is támogathatunk. A boonshelf egyik megálmodójával, Fulmer Andreával beszélgettünk.

 

Honnan jött a boonshelf ötlete?

A boonshelf csapattagjaival évek óta a webfejlesztés különféle területein dolgozunk, és már korábban is felmerült, hogy szívesen dolgoznánk együtt valamilyen társadalmilag is hasznos projekten. Idén nyáron elvesztettem a kutyusom, Rokkót, aki az elmúlt 11 évben szinte minden nap velem volt. Szerettem volna valami jót tenni az emlékére, és úgy döntöttem, eladom a könyveim egy jelentős részét, és a teljes bevételt egy helyi állatvédelmi szervezetnek ajánlottam fel. Megosztottam ezt a többiekkel, és kis utánajárás, átgondolás után úgy döntöttünk, hogy erre érdemes lehet egy felületet építeni, így hát belevágtunk. 

 

Honnan ered a boonshelf neve?

Alapvetően olyan nevet kerestünk, amelyet nemzetközi viszonylatban is tudunk majd használni. A „boon” szó magyarra leginkább jótéteményként fordítható, korábban adomány értelemben is használták. A névnek ez a része így alapvetően a platform azon célkitűzésére utal, hogy az eladók a vételár egy részét vagy egészét jó ügyekért – pontosabban azokért dolgozó civil szervezetek számára – ajánlhatják fel. A „shelf”, azaz polc szó pedig közvetve a használt tárgyak piacára utal, és arra, hogy a polcainkon rengeteg olyan tárgy van, amelyek eladásán keresztül segíthetjük a számunkra fontos ügyeket, szervezeteket.

 

Hogyan működik a weboldal?

A weboldalra – regisztrációt követően – bárki feltöltheti a termékeit. A termék feltöltésekor tudja kiválasztani a támogatandó szervezetet és a termék árából felajánlott támogatás mértékét. A termékeket szabadon böngészheti bárki, aki az oldalra látogat, egy termék eladójával viszont regisztrációt követően tudja felvenni a kapcsolatot. Az eladás részleteit ezt követően a felek egy üzenetküldő felületen tudják egyeztetni. Sikeres adásvételt követően az eladó felelőssége, hogy a támogatást elutalja a szervezet részére. A termék adatlapján az eladó számára láthatóvá tesszük az átutaláshoz szükséges információkat.

 

Milyen típusú termékeket lehet feltölteni?

Leginkább az olyan, otthonunkban fellelhető, számunkra feleslegessé vált vagy sosem használt termékek eladására biztatjuk az embereket, amelyek mások számára még teljes mértékben hasznosak lehetnek – így elsősorban jó állapotú használati tárgyak, háztartási cikkek, sporteszközök, ruházati cikkek, kiegészítők, könyvek és játékok eladására.

Életkép a honlapon elérhető termékekről

Életkép a honlapon elérhető termékekről. Forrás: boonshelf.com/hu

 

Milyen típusú szervezeteket lehet támogatni?

A boonshelf indulása előtt már felvettük a kapcsolatot több szervezettel, akik különböző területeken igyekeznek pozitív változásokat elérni. Arra törekedtünk, hogy a terméket feltöltők találhassanak támogatandó szervezetet akkor is, ha számukra a környezetvédelem, a jogvédelem, a szociális segítségnyújtás vagy épp az oktatás a fontos. Végül az indulásra tizennégy támogatható szervezet került fel az oldalra, de az indulás óta már kaptunk megkereséseket másoktól is. Szeretnénk folyamatosan bővíteni a támogatható szervezetek körét. 

„A munka neheze még csak most jön” - interjú a boonshelf alapítójával

A támogatható szervezetek logói a honlapon. Forrás: boonshelf.com/hu

 

Hogyan jut el a pénz a támogatni kívánt szervezetekhez?

Sikeres adásvételt követően az eladó felelőssége, hogy a támogatást elutalja a szervezet részére. A termék adatlapján az eladó számára láthatóvá tesszük az átutaláshoz szükséges információkat. A jövő év első felének legfontosabb célkitűzése, hogy a fizetési, támogatási folyamatot integrálni tudjuk a rendszerbe, és ezáltal is gördülékenyebb legyen az eladás-vásárlás és támogatás folyamata.

 

Hogyan próbáljátok minél több emberhez eljuttatni az oldalt?

Jelenleg a boonshelf pilot fázisban üzemel, és egyelőre óvatosabb kommunikációval indítottunk. Első sorban a közösségimédia-csatornákon, és a boonshelfhez csatlakozó szervezeteken keresztül értük el az embereket. A jövő évben tervezünk nagyobb kampányokat indítani, hogy a felületet minél több emberhez eljuttassuk.

 

Mit gondolsz, fel tudjátok venni a versenyt más, szintén használt termékek eladásával foglalkozó oldalakkal?

Alapvetően azért mertünk belevágni, mert hiszünk abban, hogy igen. Igyekszünk az ehhez szükséges kompetenciáinkat folyamatosan bővíteni, és nálunk tapasztaltabbak tanácsait is megfogadni. Az első hónapokban arra koncentráltunk, hogy a boonshelf koncepcióját megvalósítsuk, és megnézzük, milyen a fogadtatása. Azzal tisztában vagyunk, hogy a munka neheze még csak most jön, és hosszú lesz az út addig, amíg a boonshelf az online piacterek között számottevő szereplő lesz.

 

Mik a jövőbeli terveitek a boonshelffel?

Szeretnénk, ha a boonshelf egy sikeres társadalmi vállalkozás lenne, amely a fenntartható fogyasztási, vásárlási szokások erősítésén túl a civil szervezetek támogatásának is egy fontos és bevett eszköze. A jövő év első felében elsődlegesen az adásvételi és fizetési folyamatokon szeretnénk optimalizálni, ezzel párhuzamosan pedig szeretnénk minél több emberhez eljuttatni a felületet. Folyamatosan tanulunk és keressük a lehetőségeket ahhoz, hogy nagyobb erőforrásokat is allokálhassunk a boonshelf fejlesztésére és kommunikációjára. 

 

Az online piactér a https://boonshelf.com/hu linken érhető el.

Az interjút készítette: Fehér Kinga

Lead kép forrása: boonshelf.com/hu