A magyarok egyharmada környezettudatos
A magyar 18-69 éves korú lakosság környezettudatossághoz kapcsolódó attitűdjeit vizsgálta legfrissebb szektortanulmányában a Target Group Index adatbázisa alapján a Millward Brown Hungary.
Az elemzés számos hasznos és érdekes megállapításainak egyike, hogy a hazai fogyasztók környezettudatos gondolkodásmódja elmarad a vizsgálatba bevont nyolc ország átlagától. Ezt jól példázza, hogy a "Fontos, hogy mindenki éljen az újrahasznosítással." attitűdállítással Magyarországon a lakosság alig több, mint 50%-a ért egyet, míg Szlovéniában ez az arány közel 90%-os.
Forrás: "TGI adatbázis - © Millward Brown Hungary"
A kutatók elkészítették a hazai lakosságra releváns Green Szegmentációt is. A hazai lakosság egyharmada tekinthető - legalább egy részterületen - környezettudatosnak, s további egynegyede pedig legalább attitűdjeiben nem zárkózik el a környezetvédelmi céloktól. A környezettudatos szegmensek körében a nők, a magasabb iskolai végzettséggel rendelkezők, a magasabb státuszúak és a nagyvárosban élők felül reprezentáltak.
A tanulmányt elsődlegesen a CSR stratégiájukban a környezetvédelemre koncentráló vállalatokat célozva készítette el a Millward Brown. Az elemzés foglalkozik még a környezetvédelmi információk áramlásával: releváns médiatartalmak fogyasztóinak arányával, jellemző demográfiai csoportjaival, valamint vizsgálja a környezetvédelmi szószólókat, akik a szóbeli meggyőzés révén hatékonyan támogathatják ilyen jellegű üzeneteink célba juttatását. Elemzi azt is - a TGI adatok alapján -, hogy milyen szocio-demográfiai csoportokra jellemző a háztartási hulladék szelektív gyűjtése, a környezetkímélőbb termékvariánsok preferálása, és bepillantást nyújt utazási szokásainkba is.
A piackutató, saját CSR stratégiája részeként, a tanulmány értékesítéséből származó bevételének egy részét a Magyar Természetvédők Szövetsége részére ajánlja fel.
Forrás: MarketingInfo