Programozz környezettudatosan!
A Pázmány Péter Katolikus Egyetem Információs Technológiai Kara programozó versenyt hirdet, amelyben a környezettudatos magatartás és a programozás összefüggésére hívja fel a figyelmet.
A verseny célja a versenyfeladat megoldására alkalmas komplett program készítése, mely a feladat működőképes megoldásán túl
- hosszabb idejű futtatás esetén is minimális energiafelhasználással működik,
- maximális eredménnyel valósítja meg a kiírt feladatot.
A versenyben részt vehet a szervező és értékelő bizottság tagjain és családtagjain kívül mindenki, aki rendelkezik diákigazolvánnyal; önállóan vagy csapatban, akár több pályamunkával is.
A verseny a beadási határidőig, 2014. november 16-ig, a weblapon keresztül a karhoz eljuttatott programok között zajlik. Az értékelés során a kar minden versenyzőprogram számára ugyanolyan számítógépet és egyéb körülményeket biztosít. A programokat a zsűri hosszú ideig teszteli, melynek során folyamatosan méri a számítógép monitor nélküli energiafelhasználását és a feladatmegoldás pontszámát. Az értékelés egyfelől a feladatmegoldás hatékonysága, másfelől a mért energiafelhasználás alapján történik.
Kizárásra kerül minden olyan pályamunka,
- amely nem felel meg a kiírás követelményeinek,
- vírust, vagy keresőrobotot tartalmaz,
- nagymértékben megegyezik egy másik pályamunkával.
A verseny díjazása: összesen 350 000 Ft.
A versenyt középiskolás és egyetemista kategóriában értékelik.
Az idei verseny háromfordulós, mindegyik végén eredményértékeléssel, valamint a harmadik forduló végén összesített eredményhirdetéssel. Lehetőség nyílik arra, hogy a pályázó egy későbbi forduló alkalmával lépjen a versenybe. A fordulók alatt egyre több pontot lehet szerezni, így a később bekapcsolódó versenyző sem marad le az összesített versenyben.
A végrehajtandó feladat leírása a http://progverseny.itk.ppke.hu/?node=programingcontest oldalon található.
Pontozás:
A szerver néhány másodpercenként új labirintusalapot küld, melyekre a versenyprogram kiegészített labirintusokat küld vissza, ezek pontozásra kerülnek:
- Amennyiben a „fekete” négyzetek helyzete megváltozott, vagy a labirintus átjárhatalan, nem jár pont.
- Ha a labirintus megfelelt a feltételeknek, a versenyző kap egy - a megoldás hosszától és a többiek megoldásától függő - pontszámot.
A versenyben felhasználható tetszőlegesen választott bármilyen programozási nyelv és -környezet. A megoldást egy Windows 7-et futtató PC-n kell bemutatni oly módon, hogy az egy elkészített, önállóan működő install eljárással telepíthető (vagy telepítés nélkül kicsomagolható) és „egyetlen gombnyomással” indítható legyen.
A felhasználható eszközök:
A fejlesztési munkát bármilyen számítógépen el lehet végezni. A kész programokat a zsűri azonos körülmények között teszteli.
A fejlesztés segítségéhez a honlapon megtalálható lesz az értékeléshez is használt szerverprogram egyszerűsített változata, valamint egy példaversenyprogram is.
Az értékelésnél használt számítógép:
- Intel Core 2 Duo CPU E8200 @ 2,66GHz
- Hewlett-Packard Compaq 437795-001 alaplap
- 2Gb RAM
- 500GB HDD
- Windows 7 operációs rendszer
- A futtatáshoz szükséges külső eseménysorozat számítógép-hálózaton keresztül érkezik.
A verseny lebonyolítása: A versenyre a kiírás megjelenését követően lehet regisztrálni és pályázni. A fejlesztői munka segítésére az előzetes kísérletek során a tesztkörnyezet feltölti az elért eredményeket a honlapra, ahol folyamatosan nyomon követhetők az eredmények.
A kar címére kérjük eljuttatni a következőket:
- A pályamunkát a honlapon keresztül jeligésen feltöltve, installálható vagy közvetlenül futtatható formában.
- Egy dolgozatot, melyben a pályamunka kidolgozásánál használt módszereket részletezi a pályázó. Ennek terjedelme max. 4 oldal, szintén a honlapra töltendő fel.
- A kar címére feladva postán vagy személyesen egy jeligével megcímzett, lezárt borítékot, amely tartalmazza a jeligéhez tartozó pályázó(k) adata(i)t, illetve a diákigazolvány(ok) másolatát. Ennek felbontása a versenyprogramok kiértékelése után történik meg.
- A versenyzőnek egy max. 10 perces előadás keretében be kell tudni mutatni a megoldást.
A részvétel feltétele, hogy a fenti első három követelmény teljesüljön.
A karhoz beérkezett pályamunkákat az értékelőbizottság felügyeletével futtatjuk, és rangsoroljuk az alábbi szempontok alapján:
- A pályamunka minden szempontból megfelel-e a kiírásnak.
- Az értékelőbizottság a pályamunka hosszú idejű működtetésének során felhasznált energiamennyiséget megmérve kalibrálja a helyezésszámot.
- A pályamunka teljesítménye; a bizottság megadja a program által termelt pontszámot és annak alapján a helyezésszámot.
Ha több pályamunka között holtverseny alakul ki, a pályamunkák közötti sorrendet ismételt, hosszabb idejű futtatással határozzuk meg.
További információkért forduljanak a rendezőséghez, a [email protected] e-mail címen! A kérdéseket és a válaszokat mindenki számára elérhetővé tesszük a verseny weboldalán (progverseny.itk.ppke.hu).
Jó
munkát kívánunk!
Forrás: http://progverseny.itk.ppke.hu/?node=programingcontest