vélemény

Javaslataink a készülő országos szemléletformálási stratégiához

  • 2018. november 07.
  • Peti

Társadalmi egyeztetés keretében lehetőségünk nyílt szakmai javaslatokat megfogalmazni a készülő országos környezetvédelmi szemléletformálási stratégiához. A felkérést az Innovációs és Technológiai Minisztérium Fenntartható Fejlődésért Felelős Államtitkárságától kaptuk, amit ezúton is köszönünk. Egyelőre csak röviden fogalmaztuk meg a hulladékos szemléletformálás területén megvalósítandó célokat. Bízunk benne, hogy a több mint két évtizedes tapasztalatokon alapuló javaslatainkkal, észrevételeinkkel hozzájárulhatunk a Kommunikációs Szemléletformáló Stratégia megalkotásához. 

 

Ezalatt a sógoréknál...

  • 2014. október 27.
  • névtelen (nem ellenőrzött)

A nyár tele van fesztiválokkal: sör-, kolbász-, bor-, csülök-, pálinka-, Szigetfesztivál és még hosszan sorolhatnám, valamint koncertekkel is, amiket el sem kezdek sorolni. Ezek a rendezvények rengeteg látogatót vonzanak, és ahol ennyi ember összegyűlik, ott a fogyasztás következményeként a hulladék is koncentráltan jelentkezik. De nézzük, hogy megy ez nálunk, és hogy megy a szomszédban!

Az Országos Hulladékgazdálkodási Terv véleményezése

  • 2010. május 06.
  • graczek

A 2009-2013-as OHT nem jelent érdemi előrelépést az előző öt évhez képest. A megelőzés témáját továbbra is diszkréten kerülik, a felállított prioritások nem felelnek meg az uniós és a józan ész követelményeinek, és még mindig nincsenek megbízható alapadatok a települési szilárd hulladékról. Kalas György munkája

Hiába veszélyezteti már a magzatokat is a műanyagszennyezés, egyelőre nem lesz termelési stop

  • 2024. december 18.
  • kovacseszter

Miközben egyre hatalmasabb mértékű a műanyagszennyezés, hiszen gyakorlatilag nincs már a világnak olyan része – ideértve a vizeinket, a talajt és az emberi testet is –, ahol ne lenne jelen mikroszennyezőként a műanyag, az elmúlt két évben heroikus nemzetközi diplomáciai erőfeszítések irányultak arra, hogy létrejöjjön egy globális egyezmény a műanyagok gyártásának, használatának és újrahasznosításának szabályozására. A tudomány most is irányt mutatott, hiszen a műanyagszennyezéssel kapcsolatosan tudományosan igazolt növekvő ismeretek ráirányították a politikusok és a közvélemény figyelmét erre a problémára, és ez megnyitotta az utat egy globális egyezmény kidolgozása és remélhetőleg az ezt követő erőteljesebb szakpolitikai beavatkozások előtt. A műanyagszennyezésről szóló nemzetközi egyezmény kidolgozását célzó tárgyalások ötödik fordulóját november végén a dél-koreai Puszanban tartották, amely szomorú, de nem meglepő módon eredménytelenül zárult.

A Vince Magazin után a Blikk is levette a MOL-MOHU tevékenységét kritizáló cikket

  • 2024. október 02.
  • Jakab János

A Vince Magazin után a Blikk is levette a MOL-MOHU tevékenységét kritizáló cikket. „A gondolatok és az áruk szabad áramlása megkérdőjeleződött” – írja Varga Péter. Írását a Varga Pincészet hozzájárulásával az alábbiakban változtatás nélkül közöljük mi is.

Előrelépés vagy visszalépés az új 50 forintos betétdíjas rendszer? – Varga Péter írása

  • 2024. október 02.
  • Jakab János

A Vince Magazin ismeretlen okok miatt levette az oldaláról Varga Péter nagy feltünést keltő cikkét, amelyből részleteket a Blikk is közölt (link), ezért ezt követően kénytelen volt a Varga Pincészet megjeleníteni az írást saját oldalán, hogy azok számára is hozzáférhetővé váljon, akik nem olvasták. Hozzájárulásukkal az alábbiakban változtatás nélkül közöljük mi is a teljes cikket.

Gyakorlatilag elérhetetlen az év elején bevezetett visszaváltási díjas italcsomagolás

  • 2024. április 10.
  • kovacseszter

Január elejétől március végéig körülbelül 400 millió eldobható PET-palack kerülhetett forgalomba, amelynek kétharmada jó eséllyel nem lesz újrahasznosítva. A gyártók szinte egytől egyig kihasználják a féléves haladékot, amit a kormánytól kaptak az újfajta visszaváltható palackok bevezetésenek elodázására.

Ipsos F&F: Gyorséttermek, üdítőitalok, párkapcsolat

  • 2011. október 08.
  • Scheuer Zsuzsanna

Az Ipsos „Fiatal Felnőttek” (F&F) elnevezésű országos kutatássorozata negyedévente közöl friss adatokat a fiatal felnőttek márkafogyasztási szokásairól, illetve tematikusan bemutatja ennek a fogyasztói csoportnak a viselkedését. 2011 harmadik negyedévében az Ipsos 585 fő, 15-25 év közötti, a korosztályt reprezentáló fiatalt kérdezett meg személyes módon. A kutatás témái a gyorséttermek, üdítőital márkák ismertsége és a párkapcsolatok voltak.

Oldalak