Már a GVH is vizsgálja a Cup Revolution gyakorlatát és zöld állításait
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálatot indított az egyik legnagyobb hazai repohár-forgalmazó, a Cup Revolution Szolgáltató Kft. ellen, mivel valószínűleg agresszív és megtévesztő gyakorlatot folytat a fogyasztókkal szemben – derül ki a versenyhivatal közleményéből.
A Cup Revolutionről korábban a Telexen is írtunk a repohárbizniszről szóló komplex cikkünkben. A cég számos fesztivál, koncerthelyszín, vendéglátóhely és sportrendezvény műanyag pohár-visszaváltó rendszerét biztosítja, jelenleg valamivel több mint ötven partnere van, jelentős részben Budapesten és a Balatonnál.
A Cup Revolution gyakorlata szerint a fogyasztók csak repohárban vásárolhatnak italt, a visszaszolgáltatásukkor azonban nem pénzt, hanem (lényegében mindenhol kizárólag repohárra váltható) tokent kapnak.
A GVH gyanúja szerint a vállalkozás kereskedelmi módszere – figyelemmel annak helyére, időzítésére és jellegére – pszichés nyomásgyakorlással torzíthatja a fogyasztók döntését, valamint a velük szembeni hatalmi helyzet kihasználásával korlátozhatja döntés-szabadságukat – írják.
A Versenyhivatal vizsgálata kiterjed a Cup Revolution reklámkommunikációjának egyes elemeire is, amelyek a poharak, illetve a visszaváltási rendszer környezetre gyakorolt hatásaira vonatkoznak. A vállalkozás bizonyos reklámállításai, például az, hogy „a visszaváltható és mosható poharak használatával akár 80%-kal csökkenthető a rendezvények és vendéglátóhelyek hulladéktermelése” ugyanis feltehetően megalapozatlanok, a repoharak környezeti előnyeinek igazolására pedig a cég valószínűleg nem rendelkezik megfelelő bizonyítékkal.
Az eljárás időtartama három hónap, indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal hosszabíthatják meg.
Forrás: telex.hu