A legtöbben gyerekkori élmény hatására lesznek zöldek
A „Miért lettem zöld? – sikeres szemléletformáló kampányok” című projekt célja megismerni, hogy a zöld öndefinícióval rendelkező emberek minek (milyen életkorban, milyen élethelyzetben, milyen benyomások, milyen véleményformálók, milyen élmények) a hatására lettek „zöldek”. A projektben 50 videóinterjúban gyűjtötték össze a zöldek emlékeit, tapasztalatait.
A kampány részeként videópályázatot
indítottak, amelyben a beküldők elmondták, hogy ők miért lettek zöldek. A
legjobb videók beküldői kerékpárt nyerhettek.
A nem reprezentatív felmérés
eredménye, hogy a megkérdezettek nagy része élete igen korai szakaszában
kapcsolatba került a természettel vidéki életmód vagy gyakori kirándulások
formájában. Több válaszadó is említette a családi, baráti közösség szerepét. A
másik sorsfordítónak tűnő életszakasz a gyerekvállalás ideje, amikor sokan
átgondolják az egészséges környezet és a jövő generációk szükségleteinek
problémáját.
A projekt tapasztalatait egy
környezeti nevelési kézikönyvben foglalták össze, amelynek különlegességét az
adja, hogy olyan emberek élettörténetét használják fel, akik ma zöldnek tartják
magukat, és nagyban megfelelnek a szemléletformáló projekt elvárt eredményének.
Így ennek felhasználásával a környezeti neveléssel foglalkozók sikeresebben
megtalálhatják az adott célcsoport esetében legnagyobb valószínűséggel hatásos
szemléletformálási módokat.
Bővebb információ a projektről:
miertlettemzold.hu
Facebook oldal
Lagom
Natura Közhasznú Nonprofit Kft., [email protected]
A videókról:
Youtube