Figyelmeztető üzenet

Ez a cikk kb. 4 éve íródott.
A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Így is lehet: a túlfogyasztás helyett tudatos döntések

  • 2019. december 06.
  • CsViki
Hirdetés

Lezárult a dm Kezdd kicsiben kihívása, a vállalat 1 millió forinttal támogatja a jövő évi Tiszai PET Kupát. A fenntarthatóság témája azonban továbbra is napirendben marad, tetten érhető a tudatos fogyasztásra buzdító tartós ár stratégiában, a szortiment összeállításában és a társadalmi felelősségvállalás terén tett lépésekben is. Novemberben a túlfogyasztásra buzdító Black Friday napot a dm Giving Friday nappá változtatta és aznapi bevétele 5 százalékát jótékony célra ajánlotta fel.

A vállalat nem csak saját folyamatainak optimalizálásán munkálkodik, de felelősséget érez abban is, hogy a vásárlók figyelmét felhívja a választási lehetőségekre. Az idei évben „Kezdd kicsiben” szlogennel edukációs kampányt hirdetett a dm a tudatos fogyasztás és a zöld lehetőségek középpontba állításával. A vállalat hisz a közös cselekvésben, s abban, hogy egyéni és vállalati szinten is mindenkinek meg kell tennie a saját lépéseit. Egy Facebook kihívást is indítottak napi gyakorlati tippekkel, s egy közös célt is kitűztek: a kihívásban részt vevők után a vállalat 100 forintot adott a jövő évi Tiszai PET Kupa megrendezésére. A kihívásban összegyűlt összeget kiegészítve végül 1 millió forinttal támogatja a dm a kezdeményezést. A zárt csoportban továbbra is tippekkel, a drogériához kötődő információkkal várják a tagokat.

 

Black Friday helyett Giving Friday

A vállalat a piacon megkülönböztető Mindig megéri - tartós ár stratégiájával is a fenntarthatóság mellett kötelezte el magát. A dm a tervezhetőségre és a tudatosságra buzdítja vásárlóit. Vállalja, hogy minimum négy hónapon át nem emelkedik az adott termékek ára. A drogéria ezzel a túlfogyasztás elkerülése mellett teszi le voksát, s felhívja vásárlói figyelmét: akkor vásároljanak, amikor valóban szükségük van rá. 

Ehhez a gondolathoz kapcsolódóan a dm az idei „Black Friday” shoppingnapot „Giving Friday” nappá változtatta, kedvezmények helyett teljes aznapi forgalmának 5%-át, 17,5 millió forintot jótékony célra ajánlotta fel. A Katolikus Karitász AKAROM programját támogatják. Ennek keretében 150 mélyszegénységben élő család kap életvezetési és pénzügyi tanácsokat. Ez a törekvés jól illeszkedik a dm eddigi tevékenységéhez, hiszen az Együtt a babákért programja keretében idén is 260 rászoruló kisgyermekes családot támogat pelenkával a Katolikus Karitásszal együttműködve.

 

A dm szortimentjének összeállításakor hangsúlyos szempont a fenntarthatóság, ez a vásárlók számára a választékon keresztül jól érzékelhető. 

(Kép forrása: dm.hu)

 

Választási lehetőségek a szortimentben

A polcokon bio, környezetbarát és natúr termékek széles választékát kínálják. Egy teljesen egyedi kezdeményezést is elindított a dm idén: dm Start! címmel pályázatot írtak ki hazai, kezdő vállalkozások számára. A 83 pályázó cégből 14 nyertes vállalat 40 terméke kapott helyet a polcokon.

Fontosak az egyértelmű jelzések, a pontos termékinformációk, ezért a dm zöld színű etikettek bevezetését tervezi, amely egyértelműen orientálja majd a vásárlókat, a saját márkás szortimentben pedig a mikroműanyag-mentességet jelző logó kerül az érintett a termékekre.

 

dm - Fejlesztések az erőforrások megóvása érdekében

(Kép forrása: dm.hu)

 

Fejlesztések az erőforrások megóvása érdekében

A saját márkás termékek háza táján is fontos lépések történtek ezen a területen az utóbbi években, a termékpaletta számos eleménél megtalálhatók ezek az innovációk. Az európai gyártásnak köszönhetően rövid szállítási útvonalak jellemzők, továbbá szinte minden termékkategóriában fenntartható alternatívát is kínálnak. A kartonoknál nagy mértékben újrahasznosított anyagokat használnak, vagy felelős erdőgazdálkodásból származó friss rostokat alkalmaz a cég, ezek FSC tanúsítvánnyal rendelkeznek.  A műanyag csomagolóanyagokban az újrahasznosított anyagokat a lehető legnagyobb arányban használják. 98%-ban újrahasznosított anyagot tartalmaznak például az alverde flakonok, legalább 50%-ban újrahasznosított anyagból készülnek az alverde tubusok.  A SEINZ márka esetén a tusfürdők és samponok csomagolásai 94% újrahasznosított anyagot tartalmaznak. A SEINZ márka ezen kívül a Plastic Bank támogatója.

Hírdetés (X)

Forrás: zoldunio.hu