Figyelmeztető üzenet

Ez a cikk kb. 16 éve íródott.
A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Fogyasztás mindhalálig

Év: 
2009
Szám: 
Tavasz

Spanyol civilek reklámellenes reklámjaiból rendezett kiállítást az E-misszió Egyesület Nyíregyházán. A Kuka-Búvár címlapjára is ebből válogattunk. A plakátok meghökkentőek, néha sokkolóak, vagy éppen mulatságosak, de mindenképpen gondolatébresztőek.

Ecologistas en Acción. Ez a név egy spanyol környezetvédelmi hálózatot takar, amelynek több mint 300 tagszervezete van Spanyolország szerte. Komoly társadalmi támogatottsággal, nagy érdekérvényesítő erővel dolgoznak, többnyire önkéntesen. A szervezeten belül működik a Consume Hasta Morir (Fogyasztás Mindhalálig?!) csoport - antireklám kampányuk egyes elemeit átvéve hoztuk létre ezt a válogatást.„Kiállításunk” csak ízelítő, érdemes tovább böngészni a szervezet honlapján található sok-sok plakát között, melyek üzenete annyira egyértelmű, hogy legtöbbjük megértéséhez a spanyol nyelv ismerete sem szükséges. Változatosak a témák: egészségvédelem, élelmiszerbiztonság, társadalmi ellentétek, fogyasztói túlkapások, közlekedés, hulladéktermelés, energia, kommunikáció, oktatás-nevelés, természetvédelem - közös bennük, hogy mi, emberek okoztuk a problémát, és csak mi lehetünk azok, akik helyrehozzuk. Mindehhez viszont az kell, hogy minél többen meglássák a felelősségüket a siker elérésében. A sikernek, amely nem egy csillogó-villogó, harsány celeb világot jelent, hanem egészséges, élhető, tiszta környezetet, a Föld értékeinek megbecsülését, harmóniát és tiszteletet.

Bízunk benne, hogy a plakátok üzenete célba ér, és sokan átgondolják majd, vajon miben lenne érdemes változtatniuk egy kicsivel jobb életért. Ha ezt elérjük, nem dolgoztunk hiába.

www.ecologistasenaccion.org

www.consumehastamorir.com