Figyelmeztető üzenet

Ez a cikk kb. 15 éve íródott.
A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Ami a szomjúságból megmarad – palackok az örökkévalóságnak

  • 2010. január 22.
  • beus

"Amióta létezik az üdítőital, létezik az italcsomagoló-anyagok felhalmozásának problémája is. Az ásványvíz népszerűsége pedig csak tovább rontott az amúgy sem rózsás helyzeten." A Tudatos Vásárló írása.

 

Amikor egy üzlet pénztárában kifizetjük palackozott italunk árát, ritkán gondolunk arra, hogy a letett összeg egy részéből (néhány esetben nagyobb részéből) csomagolóanyagot veszünk. Egy eldobható műanyag flakonért 30-35 forintot fizetünk, az alumínium doboz kb. 50 forintunkba kerül. Utóbbi például drágább, mint a benne lévő sör vagy üdítő önköltségi ára.

Magyarországon évi 250 milliárd forintot költünk italfogyasztásra, azaz ilyen értékben vásárolunk a boltban üveges, műanyag palackos, alumínium- vagy kartondobozos italt. Szénsavas üdítőkből mintegy évi 60-70 liter jut minden honfitársunkra, ennek 90%-a Pepsi vagy Coca Cola.

UGRÁS A CIKK FOLYTATÁSÁRA.