Környezetbarát kampány hirdeti az ökokaját
A francia organikus anyagokból származó élelmiszert forgalmazó Biocoop megbízta a párizsi Fred & Farid reklámügynökséget, hogy készítsenek nekik olyan kampányt, amelynek a lehető legkisebb az ökológiai lábnyoma. Így oldották meg.
Az ügynökség valóban teljesen átgondolta a kommunikációs folyamatot, hogy az összhangba kerüljön a Biocoop szellemiségével. Így például a képeket lyukkamerákkal vették fel fényképező helyett, a plakátokat növényi anyagokból készített festékkel feliratozták, a cég honlapját pedig teljes egészében ASCII kóddal írták meg, így az egész összesen 3 megabyte helyet foglal, a zenét pedig egyszeri nekifutásra vették fel, a plakátokból pedig bevásárlószatyrot csináltak és így tovább - mindezzel kb. harmadára tudták csökkenteni a szén-dioxid kibocsátást. Alább a case study videó látható (arról nem szól a fáma, hogy az beletartozik-e a kiszámított ökológiai lábnyomba).
Forrás: Kreatív Online