Stratégiai partnerségre lép az Élelmiszerbank és a Munch

  • 2021. március 03.
  • Abigail

Befektetési megállapodást kötött egymással a Magyar Élelmiszerbank Egyesület és a Munch, az Ételmentő társadalmi vállalkozás.

Az Élelmiszerbank és a Munch együttműködésének köszönhetően a vendéglátás során keletkezett ételfeleslegekhez nélkülözők is hozzájuthatnak a jövőben.

Magyarországon egyre több kezdeményezés születik arra, hogy a fenntarthatóság jegyében elősegítse az élelmiszerpazarlás csökkentését. A Magyar Élelmiszerbank Egyesület és a Munch között létrejövő stratégiai partnerség fontos mérföldkő ebben a folyamatban.

A Munch egy gyors ütemben fejlődő, hazai fejlesztésű platform, melyen keresztül már jelenleg 160 vendéglátóhely – étterem, pékség, bolt és szálloda – értékesíti kedvezményesen az el nem adott, de jó minőségű ételeit több hazai településen. A vendéglátóhelyek által felkínált ételcsomagok egy része azonban, a kedvezményes ár ellenére is megmarad. Ezek az élelmiszerek kidobásra kerülnének, pedig sok nélkülöző számára pótolhatatlan segítséget is nyújthatnának. Ebben segít az Élelmiszerbank Egyesület, ami az országos partnerszervezeti hálózatának köszönhetően el tudja érni azokat a nélkülözőket, akik szívesen elmennek a megmaradt ételadagokért. A partnerségnek köszönhetően a Munch kiegészül egy új szociális szolgáltatással, az Élelmiszerbank pedig új forrásokat köthet be alaptevékenységébe, az élelmiszermentésbe, és így további élelmiszerekkel tudja ellátni a nélkülözőket.

„Fontosnak tartjuk, hogy támogassuk azokat a feltörekvő kezdeményezéseket, amik hozzájárulnak ahhoz, hogy az élelmiszerpazarlás egyre kevésbé legyen jelen Magyarországon. A Munch-val kötött együttműködésünk lehetőséget ad arra, hogy egy új szegmens felé induljunk el és módot találjunk rá, hogy a vendéglátásban keletkezett feleslegek is eljuthassanak a nélkülözőkhöz.” – mondta Cseh Balázs, az Élelmiszerbank elnöke.

“Az Élelmiszerbank segítségével éppen azokhoz tudunk jó minőségű ételeket eljuttatni, akinek ez valódi segítséget jelent. A Munch alkalmazáson keresztül mostantól nem csak arra lesz lehetőség, hogy féláron együnk jó minőségű ételeket, hanem vendégül láthatjuk nélkülöző embertársainkat is. Ez az együttműködés egy fontos lépés a fenntarthatóbb és szolidárisabb vendéglátáshoz vezető úton.” – mondta Wettstein Albert, a Munch társalapítója

 

A Munch-ról 

A Munchcsot 2020-ban 4 fiatal hozta létre, akik a modern technológia eszközét felhasználva harcolnak az ételpazarlás ellen. A Munch egy platform, amin keresztül éttermek, pékségek, boltok és szállodák kedvezményesen értékesítik az el nem adott, de jó minőségű ételeket. A Munchcsal mindenki könnyedén tehet az ételpazarlás ellen, miközben jókat eszik – jó áron! A Munch elérhető a böngészőből és telefonos alkalmazás segítségével is. A kezdeményezéshez a cég megalakulása óta már több mint 160 vendéglátóhely csatlakozott, és több mint 20.000-en töltötték le az alkalmazást. A Munch elnyerte az “Év Fenntartható Vállalkozása díjat”, valamint a Highlights of Hungary különdíját is.

 

A Magyar Élelmiszerbank Egyesületről 

Magyarországon minden évben 1,8 millió tonna élelmiszer megy veszendőbe. A Magyar Élelmiszerbank Egyesület célja, hogy kapcsolatot teremtsen az országunkban felhalmozódó élelmiszerfeleslegek és a rászorulók között, ezzel elősegítsék az éhezés és az élelmiszerpazarlás csökkenését Magyarországon. Az Élelmiszerbank működésével egyszerre szolgál környezetvédelmi és szociális célokat. Az Élelmiszerbank több mint 15 éves fennállása óta gyártóktól, kereskedelmi hálózatoktól gyűjti be a feleslegessé vált élelmiszereket, melyek között vannak közeli lejáratú vagy csomagolás hibás termékek, de akár szezonálisan már nem eladható, kiváló minőségű élelmiszerek is. 

 

forrás: facebook.com/munch.hu