Figyelmeztető üzenet

Ez a cikk kb. 3 éve íródott.
A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Nő a környezettudatosság a lakosság körében

  • 2021. június 22.
  • Viktor
Szerző: 
Viktor

Egyre elterjedtebb a környezettudatos szemlélet a háztartásokban. Leggyakrabban vécépapírt, papír zsebkendőt és háztartási papírtörlőt keresnek az üzlet polcain az emberek. A megkérdezettek 70 százaléka vallotta magát környezettudatosnak a felmérés szerint, vásárláskor fontos szempont számukra az újrahasznosítható csomagolás.

A lakosság közel kétharmada részesíti előnyben az újrahasznosított anyagból készült háztartási papírárukat, derült ki az Essity vezető higiéniai és egészségügyi vállalat májusi online felméréséből. A megkérdezettek 70 százaléka vallotta magát környezettudatosnak, vásárláskor fontos szempont számukra az újrahasznosítható csomagolás, de az is lényeges, hogy a termék tartalmaz-e biológiailag lebomló anyagokat.

Leggyakrabban vécépapírt, papír zsebkendőt és háztartási papírtörlőt keresnek az üzlet polcain az emberek. Népszerű termék még a szalvéta és a nedves törlőkendő, kozmetikai kendőt viszont csak a lakosság kicsivel több mint 16 százaléka vásárol. A háztartási papíráruk beszerzésénél az ár után fontos kritérium a minőség, miközben majdnem minden második ember figyelembe veszi, hogy az adott termék környezetbarát gyártástechnológiával készült-e.

A felmérésből az is kiderül, hogy a vásárlók egyre inkább fókuszba helyezik a környezetbarát termékeket. A háztartási papíráruk esetén a lakosság közel 64 százaléka igényli, hogy az adott termék újrahasznosított anyagból készüljön, míg a válaszadók több mint fele tartja fontosnak, hogy az áru biológiailag lebomló anyagokat tartalmazzon, és újrahasznosítható legyen a csomagolása. Szinte minden második embernek fontos, hogy az árucikk ne tartalmazzon allergént.

A lakosság közel 88 százaléka mindig visz magával bevásárlószatyrot annak érdekében, hogy ne halmozza a műanyag zacskókat, míg közel 76 százalék kerüli az egyszerhasználatos műanyagot. A kutatás rámutat, hogy az 55 év felettiek környezettudatosabbak, mint a 45 év alatti korosztály.

Az Essity szinte mindegyik márkacsaládjánál észrevehető a változás. A termékek gyártása során kevesebb alapanyag felhasználásával dolgoznak, elsősorban megújuló és/vagy újrahasznosított anyagokat használnak. A vállalat olyan technológiába invesztál, ami a megújuló búzaszalmából állít elő cellulózt. A búzaszalma cellulóz segít, hogy alacsonyabb legyen a környezeti lábnyomunk, mivel ennek a feldolgozása kevesebb vizet és energiát igényel.

A teljes szortiment életciklusának minden egyes lépésénél felméri a szociális és környezeti hatásokat, és ez alapján szerzi be az alapanyagokat, folytatja a termelést, fejleszti ki a különböző megoldásokat, illetve kezeli a használat után a termékeket. A körkörösség elvét követve fellép az éghajlatváltozás ellen, és kiáll a szárazföldi ökoszisztémák, tiszta vizek védelme mellett. Továbbá figyelnek arra, hogy termékeik alkotórészei újrahasználhatóak, újrahasznosíthatóak vagy komposztálhatóak legyenek. Alapanyagaik nagy része öko tanúsítványokkal rendelkezik.

 

Forrás: dontwasteit.hu