A Nokia a legjobb hírnevű elektronikai gyártó
A B&P Braun & Partners elektronikai gyártókat elemző kutatása szerint bőven van még hová fejlődni a jó hírnév építése terén…
A B&P Braun & Partners a 2011-ben elvégzett
Reputation Rating kutatása részeként elemezte a tíz legnagyobb elektronikai
gyártócég jó hírnévvel kapcsolatos teljesítményét. A listában szereplő
vállalatok közül nem mindegyik áll közvetlen kapcsolatban a fogyasztókkal,
mivel többen is bérgyártással foglalkozó beszállítók, regionális és országos
szinten viszont meghatározó szereplői környezetüknek, hiszen jelentős
munkaadók, illetve megrendelők.
A legmagasabb pontszámot a Nokia Komárom Kft. érte el, a második a Philips
Magyarország lett, a szektor harmadik legjobbja pedig a Sanyo Hungary Ipari és
Kereskedelmi Kft. volt. Közöttük, illetve a lista végén szereplő vállalatok
között jelentős különbség mutatkozott, azaz nagyok az eltérések az elektronikai
gyártócégek megítélésében. Erre valószínűleg az is hatással volt, hogy mennyire
ismertek az adott vállalat fogyasztói márkái.
Az öt vizsgált dimenzió mindegyikében közepes vagy gyenge átlageredményt értek
el a vizsgált cégek. A jövőre vonatkozó tervek és a vállalatirányítási kérdések
terén (Leadership) érték el a legmagasabb átlagos pontszámot a szektor
képviselői, ugyanakkor az érintettek ezt találták jó hírnév szempontjából a
legkevésbé fontos dimenziónak.
A második legjobban szereplő terület az Elismertség lett, ahol a partneri és
munkaadói vonzerőt, illetve a termékek és szolgáltatások észlelt minőségét
ítélték meg a kutatás résztvevői. Hangsúlyozták, hogy a folyamatosan változó
munkaerő szükséglet miatti toborzások, illetve a tehetséges munkaerő
megszerzése és megtartása érdekében a kiemelt jelentőségű, hogy a gyártónak
munkaadóként is jó híre legyen.
Közepesen gyengének mondható a szektor szereplőinek a Vállalati polgárság terén
elért eredménye, ami vállalat szűkebb és tágabb környezetéhez való viszonyát
jellemzi. Itt az érintettek az elektronikai hulladékokkal kapcsolatos
felelősséget emelték ki: véleményük szerint a szektor szereplőinek nagyobb
részt kellene vállalniuk az elektronikai hulladék leadásával,
újrahasznosításával és veszélyeivel összefüggő szemléletformálás terén.
Az előzőktől elmaradva a Hitelesség lett a negyedik, amelyben a vállalati
működés hitelességéről és átláthatóságáról mondtak véleményt a kutatás
résztvevői, akik ezt tartották a legfontosabb területnek. A megrendelési
volumen hullámzása miatt kérdésesnek tartották az elektronikai cégek
hitelességét, ami nagyfokú bizalmatlanságot eredményezett a különböző érintetti
csoportok képviselőinek körében. Arra is felhívták a figyelmet, hogy mivel a
szektor szereplői elsősorban az olcsó munkaerő miatt választották
Magyarországot, hosszú távú jelenlétük elég bizonytalan, ez tovább növeli a
bizalmatlanságot.
Az ötödik helyre pedig a vállalatok és érintettjeik közötti partneri
kapcsolatok megítélése, azaz az Érzelmi közelség került, ez lett tehát a
leggyengébben teljesítő dimenzió.
"Nem csak a fogyasztókkal mindennapi kapcsolatban álló vállalatok számára
fontos a reputáció, hiszen egy gyártócég is sok érintett életére van hatással:
vannak munkavállalóik, beszállítóik; jelentős gazdasági szerepük miatt pedig az
átlagos újságolvasó is ismeri őket. Éppen ezért a tevékenységükkel, terveikkel
kapcsolatos külső és belső kommunikációra érdemes nagy hangsúlyt
helyezniük." - mondta el Iglódi Csaba, a B&P Consulting ügyvezető
igazgatója.
Az elektronikai gyártócégek eredményei - Reputation Rating 2011
Hely | Elektronikai gyártócégek | Pont |
1 | Nokia Komárom Kft. | 36,03 |
2 | PHILIPS Magyarország | 32,60 |
3 | SANYO Hungary Ipari és Kereskedelmi Kft. | 28,88 |
4 | ELECTROLUX LEHEL Hűtőgépgyár Kft. | 28,60 |
5 | GRUNDFOS Magyarország Gyártó Kft. | 28,35 |
6 | GE Hungary Ipari és Kereskedelmi Kft. | 28,18 |
7 | Magyarországi Siemens-csoport | 28,10 |
8 | VIDEOTON HOLDING Zrt. | 27,75 |
9 | Flectronics International Termelő és Szolgáltató Vámszabadterületi Kft. | 20,24 |
10 | Jabil Circuit Magyarország Szerződéses Gyártó Kft. | 20,20 |
ÁTLAG | 27,89 |
Forrás: B&P Braun & Partners
Forrás: marketinginfo.hu