Megszületett az EU új ökológiai logója
Az "eurolevélnek" is nevezett logót ezentúl kötelező megjeleníteni minden olyan előre csomagolt bioélelmiszeren, amelyet az EU valamely tagállamában állítottak elő, és megfelel a szükséges előírásoknak.
Az uniós címke mellett változatlanul szerepelhetnek egyéb magán-, regionális
vagy nemzeti logók. Az uniós logó használata továbbra sem kötelező a nem
csomagolt, valamint az importált biotermékek esetében, az ökocímkén kívül
azonban kötelező feltüntetni a termék összetevőinek származási helyét, és az
ellenőrzésért felelős szerv kódszámát is.
A gazdasági szereplőknek két év alatt kell átállniuk az új
címkézési szabályokra, melyben újdonság, hogy az uniós szabályozás első
alkalommal foglalja magában az ökológiai akvakultúra területét is.
Az "eurolevél", amelyen a zöld háttér előtt levelet formáló
EU-csillagok láthatók, két egyértelmű üzenetet is közvetít a fogyasztók felé: a
környezetvédelem, és Európa eszméjét - áll az Unió közleményében. A Dušan
Milenković, német diák által tervezett és online szavazáson kiválasztott logót
a Bizottság bejegyezte közösségi védjegyként.
Forrás: Marketinginfo