I love JÓ - Azt vedd, ami JÓ neked!
I love JÓ - Azt vedd, ami JÓ neked! szlogennel indította útjára 2011. augusztus 1-jén tudatos vásárlást ösztönző kampányát a Nap-Hold Egyesület, melyben a Tudatos Vásárlók Egyesülete szakmai partnerként vesz részt.. Október 31-ig tartó projektjük célja, hogy népszerűsítse a tudatos vásárlást, fokozza az egyéni felelősségvállalást és kihangsúlyozza annak jelentőségét.
Mi a JÓ?
Az I love JÓ - Azt vedd, ami JÓ neked! kampány közvetlen célja a tudatos vásárlói attitűd erősítése és népszerűsítése, amely hozzájárul a környezet védelméhez és a fenntartható fejlődés biztosításához. Szerencsére Magyarországon is egyre többen gyűjtik szelektíven a szemetet vagy cserélik le autójukat a tömegközlekedésre, kerékpárra, emellett azonban még számos lehetőség van arra, hogy csökkentsük a környezeti ártalmakat.
Ezen lehetőségek kulcsa az egyéni felelősségvállalás. Mindenki, minden nap döntések sorozatát hozza meg, ám míg munka közben tisztában van egy-egy döntés súlyával és a rá nehezedő felelősséggel, addig vásárlásai során hajlamos erről megfeledkezni. Az I love JÓ a személyes felelősségvállalásra szeretné felhívni a figyelmet, hogy a választás eszköz, hogy ezek a döntések közvetlenül is JÓT hoznak a konyhára.
Kinek JÓ?
A kampány fő célcsoportja a Veszprém megyei 18-30 év közötti fiatalok. A szervezők reményei szerint a kampány üzenete minél szélesebb rétegeket fog elérni, fókuszunkban mégis az említett csoport áll. Ennek oka, hogy ez az a korosztály, amelyik már aktívan részt vesz a fogyasztásban, de még nincs kialakult vásárlói attitűdje, nincsenek berögzült szokásaik, így könnyebben beépíthető életükbe a tudatos vásárlói attitűd. Ezt a célt szolgálja a kampány közvetlen hangvétele és a rengeteg praktikus tanács, amelyek közül mindenki maga döntheti el, hogy mit próbál ki, ezáltal tudatosabb vásárlóvá válhat és élete részévé teheti a JÓt.
A négy legfőbb JÓ
Az I love JÓ - Azt vedd, ami JÓ neked! kampány célja a fenntartható életmód és az ehhez kapcsolódó viselkedésminták népszerűsítése. A szemléletformáló kampánynak négy fő üzenete van, amiket több nagy téma köré építettek fel.
JÓ=
- természetes összetevőket tartalmaz
- helyi termék
- amire tényleg szükség van
- nincs feleslegesen csomagolva
Reklámok
Naponta jelennek meg új termékek és az azokat népszerűsítő reklámok, amelyek zöme épphogy érinti a termék jellemzőit, helyette a vásárlók érzelmeire hatva próbálják eladni az adott terméket. A kritikus reklámszemlélet mellett azonban ki kell emelni, hogy az életben nem a fogyasztás a legjobb dolog, sőt a legjobbak – a szeretet, a közösség, az önmegvalósítás – ingyen vannak.
Csomagolás
A hulladékhegyek ellen a kevesebb szemét termelése a leghatékonyabb fegyver. A szelektíven gyűjtött szemetet is el kell vinni a hulladékgyűjtő-szigetre, amit onnét el kell szállítani, fel kell dolgozni. Ehelyett nyújtanak jobb megoldást a kevesebb vagy újrafelhasználható anyagba csomagolt termékek, piacon vásárláskor pedig a saját edények.
Étel&ital
Enni és inni kell, de nem mindegy, hogy mit. A boltok polcai roskadoznak a különböző termékektől, a hűtőpultok tele vannak egzotikus zöldségekkel és gyümölcsökkel, ám kérdés, hogy erre mind szükség van-e? A helyben termelt élelmiszer vásárlásával nem csak a hazai gazdaság kap támogatást, de a kisebb szállítási és tárolási kapacitás révén a környezetet is kisebb terhelés éri.
Szépség&Tisztaság
A szépség- és tisztaságipar nem csak ígéretekkel, de elvárásokkal is folyamatosan bombázza a fogyasztókat, akik ezen elvárások mentén fogynak, fehérítenek, ránctalanítanak, baktérium-mentesítenek, vegyszerek hadával körbevéve magukat. A szépség azonban nem a vegyipar terméke, hanem belülről fakad. Az ápoltsághoz és a tiszta környezethez minden megtalálható a természetben.
JÓ játékok
A kampány célja komoly, de azért egy kis játékból nem lehet baj. Az I love JÓ weboldalán (www.ilovejo.hu) és Facebook profilján (www.facebook.com/ilovejo) folyamatosan fut három játék, amelyekkel a játékosok nem csak hasznos információkhoz jutnak, de még másokkal is JÓt tehetnek.
1.
Képeslaptervezés
A jó példa ragadós. Erre a játékra jó példákat bemutató fotókkal pályázhatnak,
amelyek közül a közönség választja majd ki a győztest, aki az erkölcsi győzelem
mellett egy biciklivel is gazdagabb lesz. Emellett a szakmailag legjobbnak
ítélt négy alkotás freecardon is megjelenik, amelyet a kampány végén Veszprém
megyében kerül majd terjesztésre.
2.
Csibeosztás
Néha egy
gesztus is elég a JÓ cselekedethez. Így van ez a Csibeosztó játéknál is, amely keretében a kampány végén kendermagos
csibéket osztanak szét a Veszprém megyei gazdák között. Ez nekik bevételt, a vásárlóknak pedig magyar
csirkehúst és tojást jelent. Hogy hány darab
csibe jut a gazdáknak, az az internetezőkön múlik, akiknek csupán annyi a dolguk,
hogy lájkolják az I love JÓt a
Facebookon. A szabály egyszerű: tíz rajongó=egy csibe.
3.
Kvíz
Az október
31-ig futó kvízjátékban már három helyes válasz után ajándék jár, a legtöbb jó választ beküldő játékosok között pedig
Balaton-felvidéki hétvégét sorsolnak ki.
A Nap-Hold Egyesület
A Nap-Hold Egyesület 2008-ban alakult. Fő célkitűzése a Veszprém megye és kiemelten a tapolcai kistérség természeti és történeti értékeinek megóvása és szélesebb közönséggel való megismertetése, elsődlegesen a gyermekeknek és az ifjúságnak, mint a jövő letéteményeseinek környezettudatos életmódra való nevelése, a közösséget építő magatartásformák terjesztése, a szabadidő tartalmas és egészséges eltöltésének ismert és kevésbé ismert közösségi formáinak kialakítása. Az elmúlt években az Egyesület számos kulturális, ismeretterjesztő és szabadidős programot szervezett a Szent György-hegyen és környékén, amelyek nem csak a környékbeli iskolásoknak nyújtottak tartalmas szórakozást, de a térségbe látogató turisták is megismerhették a környék kultúráját és természeti szépségeit.
A projekt a Környezet és Energia Operatív Program keretén belül, az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósul meg.
További információk:
Kovács Beáta - Nap-Hold Egyesület
Email: [email protected]
T: 20 824 5682