KÖZÖSSÉG. HATÁS. JÖVŐ. – A vállalati felelősség 4 arca – online konferencia és Effekt 2030 díjátadó gála
Az eseményre 2020. október 1. 09.00-13.00 között kerül sor. Házigazdák: Molnár Klára, igazgató, Effekteam és Bognár Károly, kommunikáció és üzletfejlesztés, Effekteam
Az idei tavasz kényszerhelyzetbe hozta a vállalatokat is, sok esetben ki kellett lépniük a kényelemből, a megszokásokból. Mit hozott ez a konyhára, a sokkhatás után visszarendeződés várható vagy sem? Nagyon sok innovatív ötlettel, előremutató megoldással találkozhattunk az elmúlt hónapok során, ez mind-mind lehetőség és ugródeszka egyben a tovább lépéshez. Lehet-e ezekből a felelős megoldásokból üzleti modellt csinálni? A járványhelyzet lendülete tovább él-e, megtartjuk-e ezt a sebességet? A fenntarthatósági kezdeményezések terén is érzékelhetővé válik-e ez a fajta lendület és progresszivitás? Ilyen és ezekhez hasonló kérdésekre keressük a válaszokat a vállalati szerepvállalás egy-egy szegmensében.
09.00 – 09.05 Köszöntő – Pogány Éda, üzleti fenntarthatósági vezető, Syngenta, Kelet-Európa, mint az esemény Platina fokozatú támogatójának képviselője
09.05 – 09.20 A vállalati felelősség 4 arca, keynote speaker – Radácsi László, PhD, stratégiai és innovációs rektorhelyettes tudományos főmunkatárs, Budapesti Gazdasági egyetem
09. 20 – 09. 55 Employee wellbeing ma és holnap
Az utóbbi időszakban felértékelődött az employee wellbeing témaköre. Hogyan értelmezzük, egyáltalán milyen utat járt be a vállalatoknál ez a fogalom. Úgy tűnik, hogy a cégek a koronavírus hatására radikálisan új felelősségi kör elé lettek állítva. A vállalati szolidartitás, valamint az, hogy a vállalat és munkavállalói egymásra utalt szoros közösséget alkotnak az employee wellbeing kapcsán gyökeret tud-e verni és kiterjeszthető-e gyakorlata a jövőben?
Előadó:
• Balaton Anita, Ügyvezető, Partner, FleishmanHillard Café
09.55 – 10.40 A más háza tája, a mi házunk tája
A vállalati érintetti csoportok, érintetti hálók sok esetben átfedik egymást, valamint az értéklánc szereplői láthatatlan szervezeti egységet alkotnak. Tulajdonképpen a más háza tája a mi házunk tája is. Képesek lesznek-e a cégek a beszállítóikkal, vásárlóikkal/ügyfeleikkel vagy még ha versenytársak is akár egymással való partnerségre. A fenntarthatóság egyik fontos építőköve a piaci szereplők közötti kollaboráció, együttműködés. Hol húzódnak a versengés és az összefogás határai?
Kerekasztal-beszélgetés:
• Hevesi Nóra, kommunikációs igazgató, Tesco Magyarország
• Károlyi Zsuzsa, marketing és kommunikációs vezető, E.ON
• Pogány Éda, üzleti fenntarthatósági vezető, Syngenta, Kelet-Európa
• Szinai Ádám, marketing és kommunikációs vezető, CIB
• Vadnai Ágnes, kommunikációs vezető, McDonald's Magyarországi Étterem Hálózat Kft.
moderál: Bognár Károly, kommunikáció és üzletfejlesztés, Effekteam
11.40 – 11. 25 A felelős támogatások szerepe a civilek megváltozott helyzetében
A járványhelyzet alatt megszaporodtak a vállalati támogatások, melyek inkább a helyzetből adódóan érthető módon adományok formájában jutottak el a szükségben lévőkhöz. Ez a gyakorlat időben meddig marad velünk? Megújulnak-e a hosszú távú partnerségek, elindulnak-e újra a vállalati pályázati programok, az önkéntesség milyen formákat ölt, a creating shared value fogalmi köre visszatér-e? Sok kkv most lépett be a támogatási piacra, ők vajon maradnak vagy mennek. A civil szektornak mire van és lesz szüksége a közeljövőben?
Kerekasztal-beszélgetés:
• Erős Barbara, Társadalmi Hatás és Közösségi Kapcsolatok, Magnet Bank
• Magyar Henrietta, Public Affairs és kommunikációs vezető, Pfizer Gyógyszerkereskedelmi Kft.
• Nagy Gábor Lajos, alapító, ügyvezető, Simpact
• Nyilas Orsolya, Külső kommunikációs vezető, Coca-Cola HBC Magyarország
• Tulik Ágnes, ügyvezető, Octogon360 Kommunikációs Ügynökség
moderál: Móra Veronika, igazgató, Ökotárs Alapítvány
11.25 – 12.10 Innovatív, fenntartható vállalati termékek és szolgáltatások
Az idei év számos termék és szolgáltatás terén hozott újat a vállalatok és ügyfeleik, fogyasztóik életébe. Folytatódnak vajon az innovációs törekvések? Lesz-e még több társadalmilag, környezetileg hasznos termék és szolgáltatás a palettán? Kik lesznek az éllovasok majd ebben a témakörben, a nagyvállalatok, a stratupok vagy a társadalmi vállalkozások? Fognak-e ők jobban és többet kooperálni a fenntarthatóság érdekében?
Beszélgetés:
• Bedő Beatrix, co-founder, Impact HUB
• Budai J. Gergő, vállalati kapcsolatok vezérigazgató-helyettes, Vodafone Magyarország
• Eszter Elemér, elnök, Társadalmi Hasznosságú Befektetők Egyesülete
• Matolay Réka, PhD, egyetemi docens, Budapesti Corvinus Egyetem
aki kérdez Schubauer Krisztina, Marketing és kommunikációs igazgató, Hiventures
12.10 – 13.00 Effekt 2030 - A közösségi befektetések díjának átadója
Kategóriánként a shortlistesek bemutatása a győztesek bekapcsolása videotelefonon keresztül.
• Általános kategóriák díjainak átadása
o Esélyteremtő üzlet
o Jövő gazdasága
o Zöld egyensúly
o Mindenki társadalma
• Speciális kategóriák, azaz a COVID-19 megoldások a közösségért kategóriái díjainak átadása
o Legpéldamutatóbb munkáltató
o Legfelelősebb partner
o Legkiemelkedőbb támogató
o Legértékesebb termék/szolgáltatás
• Közönségdíj és Különdíjak átadása