Már a Facebookon is menő környezettudatosnak lenni

Egy átlagos magyar Facebook felhasználó 2019. január 20-án egy tökéletesen érdektelennek tűnő esti bevásárlásáról töltött fel fotót. Mégis elszabadult a lájkcunami, és a megosztáshullám.
A bejegyzés jelenleg 3500 megosztásnál, és körülbelül ugyanennyi "tetszikelésnél" tart, ami jól mutatja, hogy alakulóban egy népi undor a műanyag zacsikkal szemben. Egyre többen néznek alternatív megoldások után, megfigyelhető az úgynevezett zsák, vagy szütyő nevű eszközök terjedése. Jelszavuk az újrahasználhatóság, előnyük nem igényel magyarázatot.
Mégis tömeges elterjedésükhöz több kell a szimpatizáló lájkoknál, és az komor képet fest, hogy a stílusra üzleti modellt építő budaörsi, csomagolásmentes üzlet egy évig üzemelt csupán, és a bevásárlóközpontoknál sincs őrült sorban állás a kimért termékekért. Bár lehet korai volt a budaörsi bolt, 2015 óta sok minden változott. Budapesten három csomagolásmentes üzlet nyílt, a harmadik pont pár napja. Kérdés, hogy meddig maradnak nyitva.
Forrás: https://verde.444.hu