Eldobhatós palack helyett trendi kulacsok
Tudtad-e, hogy a valaha létezett összes műanyag fele az elmúlt 13 évben készült? És azt tudtad-e, hogy a műanyaggyártás mértéke egyre jobban növekszik, de csak 9%-át hasznosítják újra?
A Humusz Szövetség adatai szerint 385 kilogrammnyi szemetet termel egy átlag magyar évente, és a megvásárolt ételek 25%-a landol a kukában. A Föld Napja alkalmából a Viasat Nature csatorna problémafókuszú kampányt hirdetett Budapesten, a Batthyány téren, illetve sokszínű műsorkínálattal kedveskedett nézőinek.
Környezetünk megóvása mindennapos feladatunk, de április 22-ét világszerte is ennek a missziónak dedikálták. A Nemzetközi Föld Napja Hálózat idén a téma legégetőbb feladatai közül a műanyagmentesség ügyének kiemelt hirdetését tűzte zászlajára. A globális mozgalomhoz csatlakozott a magyarországi Viasat Nature csatorna; „Palackcsere” névre keresztelt akciójuk keretében pedig 2018. április 13-án Budapesten, a Batthyány téren többször használható kulacsokat osztogattak a PET palackkal sétálók közt annak érdekében, hogy felhívják a figyelmet az eldobhatós műanyag flakonok túlzott használatára, ezzel párhuzamosan pedig alternatív megoldást is nyújtanak.
A Viasat Nature testvércsatornája, a Viasat Explore is kiemelten támogatja a Föld Napja eseményt. A Viasat Explore hulladékhasznosításról szóló, egész hónapban futó A hulladék királyai című műsora egy másik vonatkozásban is említésre méltó: a műsor elkészítéséért felelős kreatív csapat arany minősítést szerzett a közelmúltban a programhoz kapcsolódó szpot elkészítéséért a Promax Bda Europe Awards-on. (link: https://www.facebook.com/ViasatExploreHU/videos/1018783308263636/ )
A Viasat Nature saját kiemelt témái ezen a napon a már említett műanyagszennyezés, a biodiverzitás és a kihalófélben lévő fajok, illetve az extrém időjárás. Ennek tükrében ezen napon folyamatosan a témák legizgalmasabb sorozati lesznek lérhetők a természetcsatornán. Láthatjuk például a Vulkánok világában című műsort, melyben Thomas Pfeiffer vulkanológus és csapata izgalmas világ körüli utazásra viszi a nézőket a legaktívabban működő vulkánokhoz, és bepillantást enged a félreértett átnivalók csodálatos világába. Szintén az előbbi témát érinti A tűzhányók ereje című széria, melyben kiderül, hogy egyre több ember él tűzhányók közelében, vagy épp azokon és míg ezek az óriások alszanak, közelükben nagy városok nőnek ki átszólagos biztonságban. De a látszat olykor csal...A Csavargó Föld a bolygónk klímájában történt változások szélsőséges időjárási eseményeit mutatja be: hurrikánokat, tornádókat, hőhullámokat és áradásokat, melyek egyre gyakoribbak és kiszámíthatatlanabbak. A nap premier műsora A változékony Föld, melyben vezető természeti katasztrófa szakértők nevezik meg azokat a legszélsőségesebb csapásokat, melyek az elmúlt százezer évben sújtották a Földet.
Viasat World
A Viasat World egy független nemzetközi szórakoztatóipari csoport, amelynek átfogó csatorna- és SVOD-portfoliója dokumentum, szórakoztató, dráma, film és sport tartalmakat is kínál. A több mint 50 országban 27 előfizetéses csatornával és egyes kulcsfontosságú területeken on-demand szolgáltatással is jelen lévő Viasat World 145 millió előfizetővel rendelkezik világszerte, a műsorai pedig 16 csatornamárkán keresztül 17 nyelven érhetőek el. A Viasat World széles filmválasztékot kínál hét V1000 filmcsatornáján keresztül. A TV1000, a TV1000 Action, a TV1000 Russian Kino és a TV1000 Premium HD a minden idők leghíresebb sztárjait felvonultató legnagyobb hollywoodi kasszasikereket és a nemzetközi díjakkal jutalmazott filmeket juttatja el a nézőkhöz. Ismeretterjesztő márkáink közé tartozik a Viasat Explore, a Viasat History, a Viasat Nature és a Viasat Life, amelyek életre keltik a történelmet, bemutatják a természetet és világszínvonalú szórakoztatásról gondoskodnak a való életen és tényeken alapuló tartalmakkal. A Viasat World az Oroszországban és a Független Államok Közösségében elérhető OTT platformon fogható TV1000Play csatornán keresztül a nézők által szabadon megválasztható időben is szolgáltat kiváló tartalmakat közvetlenül a fogyasztóknak.