Figyelmeztető üzenet

Ez a cikk kb. 7 éve íródott.
A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Megvették a Lidl egyik boltját és a saját termékeiket árusítják benne a helyi gazdák

  • 2017. november 24.
  • sklania

Denis Digel az északkelet-franciaországi Elzászban évtizedek óta zöldséget termel. De elege lett abból, hogy a nagy áruházláncok kivéreztetik a farmereket. Ezért 35 társával szövetkezve szokatlan akcióba kezdett.

Jó másfél éve Colmar városában megvették a német áruházlánc, a Lidl egyik boltját. Saját költségen felújították és a helyi termékeket áruló üzletté alakították át, amely hangulatában emlékeztet a régi piacokra, de egész nap nyitva van, mint nagy láncok áruházai. A környéken termett zöldségeket, gyümölcsöket árulnak és persze húsféléket és húskészítményeket is. Természetesen pékáru, friss bagett vagy a legendás francia parasztkenyér is kapható. Az üzlet a „Coeur Paysan”, szószerinti fordításban a „Parasztszív” nevet viseli. Egy éve nyitottak és bejött a számításuk- írja a Le Figaro.

 

Meglett a remélt 2,5 millió eurós forgalom és van haszon is. A Coeur Paysan 22-32 százalékos jutalékot számol fel. Ez alacsonyabb, mint a nagy üzletláncok haszonkulcsa, amely 33 és 66 százalék között váltakozik. Denis Digel állítja, hogy átlagáraik alacsonyabbak, mint a szupermarketekéi. Például egy kiló galambbegy náluk csak tíz euró, míg Elzász nagy áruházaiban nincs 12 eurónál alacsonyabb ár. Persze a Coeur Paysan nem kínál szuper olcsó dolgokat. Sőt, a házi sajtspecialitások például náluk drágábbak, mint a nagy láncoknál. De Digel szerint ők garantálják a különleges minőséget.

 

 A nagy áruházláncok akciói irracionálisak és a kiszolgáltatott helyzetben lévő termelők kivéreztetésén alapulnak – teszi hozzá a Coeur Paysan alapítója. Az ő áruházukban a fogyasztók tudják, mit vásárolnak, teljes az átláthatóság, ami a nagy láncoknál nem garantált. Ezért egyre több rendszeres vásárlójuk van. Ehhez kell egy fizetőképes középosztály is, amely Franciaországban megvan és komoly keresletet jelent a jó minőségű termékekre. Persze, a szuperolcsó bóvlinak is megmarad a piaca, mert Franciaországban is van sokmillió kisfizetésű fogyasztó, aki nem a minőséget, hanem az árat nézi elsősorban. De a Coeur Paysan kezdeményezés széleskörű, pozitív visszhangot keltett és Franciaország más régióiban is alakulóban vannak már azok a termelői áruházak, amelyek a nagy láncok kikerülésével juttatják el termékeiket az igényes fogyasztókhoz.

 

 

forrás:

http://hvg.hu/kkv/20171123_Megvettek_a_Lidl_egyik_boltjat_es_a_sajat_ter...