Zacskó díjat vezetett be egy kereskedelmi lánc Németországban
A Deutsche Umwelthilfe (DUH, nonprofit környezetvédelmi és fogyasztóvédelmi egyesület) jelentése szerint a Kaufland kiskereskedelmi lánc az év eleje óta egy centet számít fel a gyümölcsökhöz és zölségekhez használt vékony, eldobható műanyag zacskó után.
A cég az árazást azzal indokolja, hogy szeretné vásárlóiban tudatosítani az egyszer használatos műanyagok tudatosabb felhasználásának szükségességét. A DUH viszont bírálja a zacskó díjat, véleményük szerint ez greenwashing, amivel a Kaufland még anyagilag is profitál.
„Németországban évente összesen 2,4 milliárd vékony eldobható műanyag zacskót használnak fel. A zacskónkénti egy cent azonban nem változtat semmit”
– értékelte a helyzetet Barbara Metz, a DUH szövetségi ügyvezető igazgatója. Ilyen alacsony díjmellett nem várható az alacsonyabb fogyasztás felé vezető hatás.
A DUH azt javasolja, hogy az eldobható zacskókat teljesen meg kellene szüntetni. „Az új EU-csomagolási rendelet értelmében 2030-tól egyébként is betiltják a vékony, egyszer használatos, legfeljebb 15 mikrométer falvastagságú műanyag zacskókat a gyümölcsök és zöldségek számára, egész Európában” – magyarázza Merz. Alternatív megoldásként azt javasolja, hogy a zacskóknak legalább 20 centbe kellene kerülniük a fogyasztás csökkentése érdekében.
A DUH már augusztusban, a harmadik csomagolási ellenőrzés részeként bírálta a Kaufland előrehaladását a csomagolásmentes vásárlás terén. A kiskereskedelmi lánc, testvérvállalatához, a Lidl-hez és más diszkontokhoz és szupermarketekhez hasonlóan ismét megkapta a piros lapot.
Cikk és kép forrása: dontwasteit.hu