Biomasszából készít festéktonert a Ricoh
Jelentősen csökkenti tonerei környezetre gyakorolt hatását a Ricoh, amely kifejlesztette a biomassza alapú festéktonert.
Évente több mint 200 000 tonna festéktonert gyártanak világszerte, melyek 80%-a kőolaj alapú festék felhasználásával készül. A kőolaj készletek megőrzése és a tonerek környezetre gyakorolt negatív hatásának csökkentése érdekében a Ricoh kifejlesztette a biomassza alapú festéktonert, mely növényi alapanyag felhasználásával készül, és a hagyományos festékeknél kevesebb kőolajat tartalmaz.
A Ricoh már 2002 óta használ biomasszából készült műanyag alkotóelemeket a Japánban értékesített másolókban. Tavaly év végén született meg az innováció, amelynek köszönhetően a nyomtatási minőség romlása nélkül sikerült a toner teljes tömegének 25%-át biomassza-alapú anyaggal helyettesítenie.
Az új megoldás kifejlesztésének nehézsége leginkább abban rejlett, hogy a Ricoh a multifunkciós nyomtatók energiafelhasználásának redukálása érdekében csökkentette a festék száradásának hőmérsékletét. Ehhez azonban az szükséges, hogy a toner is alacsonyabb hőmérsékleten olvadjon, és ne sűrűsödjön akkor sem, ha magasabb hőmérsékleten tárolják. Emellett az alacsony hőmérsékleten történő száradás szintén gátolja a hőmérséklettel szembeni ellenállást.
Az eddig használt növényi alapanyagok ez utóbbi két feltétel miatt nem voltak alkalmasak a festékekhez való felhasználásra. Ezért a festék kötőanyagaként a Ricoh egy új növényi-alapú anyagot használt. A "for E toner" mindkét feltételnek – az alacsony hőmérsékleten való száradásnak és a hőmérséklettel szembeni ellenállásnak - is megfelel, mindamellett ugyanolyan minőségű nyomtatásra képes, mint a hagyományos kőolaj alapú festékek.
"A globális felmelegedés és a kőolaj készletek kimerülése alternatív megoldások fejlesztésére ösztönzi a gyártókat. A Ricoh az évek során számos lehetőséget megvizsgált, annak érdekében, hogy csökkentse a tonerek környezeti hatását. A környezet megóvása érdekében a jövőben mind nagyobb szerepet kaphat a biomassza-technológia további lehetőségeinek vizsgálata" - mondta Sótér Krisztina, a Ricoh Hungary marketingkommunikációs menedzsere.
Bár a "for E toner" egyelőre csak a japán piacon kapható, a Ricoh tovább fejleszti a biomassza alapú tonerhez kapcsolódó technológiát és know-how-t annak érdekében, hogy a jövőben ez az innováció a teljes termékpalettára alkalmazhatóvá váljon.
Forrás: Marketinginfo.hu