Figyelmeztető üzenet

Ez a cikk kb. 18 éve íródott.
A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Reklámkampány a szelektív gyűjtésről

  • 2005. december 27.
  • humusz

Szükség van újrahasználatra, de jelenleg nagyobb lehetõség a szelektív hulladékgyûjtésre van” – mondta Persányi Miklós, Környezetvédelmi Miniszter az RTL Klubnak adott nyilatkozatában, melyet a szelektív hulladékgyûjtést népszerûsítõ reklámfilm sajtóbemutatása kapcsán adott.

Nekünk kicsit más a véleményünk!

Szelektív hulladékgyűjtésre nem kötelez senkit az EU. A csomagolási hulladékok előírt mennyiségének hasznosítására viszont igen.

Hogy lehet ezt a legolcsóbban megvalósítani?
Úgy, hogy betétdíjassá tesszük először az italcsomagolásokat. Így több, mint 95%-át vissza tudjuk gyűjteni és nem kellett drága hulladékszigetekre és még drágább felvilágosító és népszerűsítő kampányra költeni.. Sőt, ha már begyűjtöttük, akkor újra is használhatjuk a csomagolóanyagokat!

A hazai visszaváltható italcsomagolások ezzel szemben kihalás peremén vannak. 2006 januárjában gyakorlatilag boron és sörön kívül nem találunk visszaváltható üveges italt boltjainkban. Németországban még joghurtból is van visszaváltható...

A zöld minisztérium képviselői rendszerint azt nyilatkozzák, hogy ők nem szabhatják meg, hogy egy cég mibe csomagol. Nem is kell. A jogalkotónak elég olyan gazdasági környezetet teremtenie, ahol az eldobható csomagolású termék lényegesen drágább. A többit bízzák a fogyasztókra!