Figyelmeztető üzenet

Ez a cikk kb. 20 éve íródott.
A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Minden eladható népszerű rajzfilmfigurával

  • 2005. február 28.
  • humusz

A Which? (Melyiket?) brit fogyasztói érdekvédelmi csoport szerint a brit élelmiszergyártók túlcukrozott, túlolajozott vagy túlsózott élelmiszereik megvásárlására a gyerekeket a körükben igen népszerû, az élelmiszerek csomagolásán lévõ rajzfilmfigurákkal veszik rá.

A csoport szerint mintegy 18 népszerű figura "segít" ezen termékek eladásában, és manipulálják a szülőket is. Az ilyen figurákkal díszített élelmiszerről a megkérdezett szülők több mint háromnegyede mondta azt, hogy nehéz számukra nemet mondani megvásárlásuknál. Ezért haladéktalanul felül kell vizsgálni az ilyen rajfigurák élelmiszereken való használatának engedélyezési rendszerét, felelősség terheli a rajzfigurák licenszének átadóját is, nem csupán az egészségtelen élelmiszer előállítóját - írja a Telegraph című lap.
A gyermekkori elhízás járványossá vált az elmúlt évtizedekben és ebben egyre nagyobb a hirdetési ipar befolyása. Utóbbi ipar ugyan már dolgozik magatartási kódexének átalakításán, de szerinte fontos lenne ha a kormányzat és az élelmiszergyártók is segítenének a helyesebb étkezésre nevelés és motiválás munkájában.

GREENFO