Minden eladható népszerű rajzfilmfigurával
A Which? (Melyiket?) brit fogyasztói érdekvédelmi csoport szerint a brit élelmiszergyártók túlcukrozott, túlolajozott vagy túlsózott élelmiszereik megvásárlására a gyerekeket a körükben igen népszerû, az élelmiszerek csomagolásán lévõ rajzfilmfigurákkal veszik rá.
A csoport szerint mintegy 18 népszerű figura "segít" ezen termékek
eladásában, és manipulálják a szülőket is. Az ilyen figurákkal
díszített élelmiszerről a megkérdezett szülők több mint háromnegyede
mondta azt, hogy nehéz számukra nemet mondani megvásárlásuknál. Ezért
haladéktalanul felül kell vizsgálni az ilyen rajfigurák élelmiszereken
való használatának engedélyezési rendszerét, felelősség terheli a
rajzfigurák licenszének átadóját is, nem csupán az egészségtelen
élelmiszer előállítóját - írja a Telegraph című lap.
A gyermekkori
elhízás járványossá vált az elmúlt évtizedekben és ebben egyre nagyobb
a hirdetési ipar befolyása. Utóbbi ipar ugyan már dolgozik magatartási
kódexének átalakításán, de szerinte fontos lenne ha a kormányzat és az
élelmiszergyártók is segítenének a helyesebb étkezésre nevelés és
motiválás munkájában.
GREENFO