Termék-transzparencia
"Az átláthatóság növeli az eladhatóságot"- elgondolás jegyében a terméktranszparenciára koncentrál a Lidl.
Egyre több fogyasztó értékeli pozitívan, ha a terméket hazai
termelő állította elő: ennek is köszönhető, hogy az elmúlt öt évben a Lidl
34%-ról 52%-ra emelte termékkínálatában a magyar termékek részarányát 154 hazai
üzletében - olvasható az áruházlánc közleményében.
Persze van még hova fejlődni: egy biotermékeket forgalmazó bajorországi
projektben a fogyasztók a termék teljes útját végigkísérhetik, ha a
csomagoláson található kódot beütik egy megadott honlapon - teszik hozzá.
"Magyarországon is elindultunk ezen az úton, több hazai termelő arcával és
nevével találkozhatnak vásárlóink áruházainkban, mert szeretnénk felhívni a
figyelmet a minőségi hazai termékekre és azok beszállítóira, valamint mindazon
hozzáadott értékekre, amelyet a magyar termékek képviselnek országhatáron innen
és túl." - mondta Grósz Jenő, a Lidl Magyarország igazgatóságának elnöke.
"A termék transzparencia nem divat, hanem jogos igény a vásárlók részéről,
amire egyre nagyobb hangsúlyt kívánunk fordítani a jövőben"- hívta fel a
figyelmet.
Jelenleg 202 magyar beszállító közel 700 termékével találkozhatunk a Lidl hazai
áruházaiban, azaz mintegy 50%-kal több magyar termék jelent meg a polcokon az
elmúlt öt év során, ezért is fontos, hogy a fogyasztók tisztában legyenek
azzal, honnan származik az élelmiszer, amely a kosarukba kerül.
A németországi központú üzletlánc egyébként folyamatosan növeli a magyar
termékek számát külföldön lévő áruházaiban is. "Egyre több magyar
beszállítónknak tudunk külföldi piacra jutási lehetőséget is biztosítani:
jelenleg 36 beszállító mintegy 106 termékével találkozhatunk a Lidl külföldi
áruházaiban"- mondta korábban Grósz Jenő.
A magyar szállítók főként friss és mélyfagyasztott zöldségeket, felvágott és
szalámiféléket, borokat, fagyasztott tésztaféleségeket és panírozott húsokat,
olajos magvakat, illetve üdítőitalokat szállítanak ki 9 országba, közel 6
milliárd Ft értékben.
A közelmúltban startolt "Értéket őrzünk" kampány idehaza azt célozta,
hogy felhívja a figyelmet a minőségi hazai termékekre és azok beszállítóira,
valamint mindazon hozzáadott értékekre, amelyet a magyar termékek képviselnek
országhatáron innen és túl.
Forrás: marketinginfo.hu