Figyelmeztető üzenet

Ez a cikk kb. 12 éve íródott.
A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Termék-transzparencia

  • 2012. december 03.
  • Scheuer Zsuzsanna

"Az átláthatóság növeli az eladhatóságot"- elgondolás jegyében a terméktranszparenciára koncentrál a Lidl. 

Egyre több fogyasztó értékeli pozitívan, ha a terméket hazai termelő állította elő: ennek is köszönhető, hogy az elmúlt öt évben a Lidl 34%-ról 52%-ra emelte termékkínálatában a magyar termékek részarányát 154 hazai üzletében - olvasható az áruházlánc közleményében. 

Persze van még hova fejlődni: egy biotermékeket forgalmazó bajorországi projektben a fogyasztók a termék teljes útját végigkísérhetik, ha a csomagoláson található kódot beütik egy megadott honlapon - teszik hozzá. 

"Magyarországon is elindultunk ezen az úton, több hazai termelő arcával és nevével találkozhatnak vásárlóink áruházainkban, mert szeretnénk felhívni a figyelmet a minőségi hazai termékekre és azok beszállítóira, valamint mindazon hozzáadott értékekre, amelyet a magyar termékek képviselnek országhatáron innen és túl." - mondta Grósz Jenő, a Lidl Magyarország igazgatóságának elnöke.

"A termék transzparencia nem divat, hanem jogos igény a vásárlók részéről, amire egyre nagyobb hangsúlyt kívánunk fordítani a jövőben"- hívta fel a figyelmet.

Jelenleg 202 magyar beszállító közel 700 termékével találkozhatunk a Lidl hazai áruházaiban, azaz mintegy 50%-kal több magyar termék jelent meg a polcokon az elmúlt öt év során, ezért is fontos, hogy a fogyasztók tisztában legyenek azzal, honnan származik az élelmiszer, amely a kosarukba kerül.

A németországi központú üzletlánc egyébként folyamatosan növeli a magyar termékek számát külföldön lévő áruházaiban is. "Egyre több magyar beszállítónknak tudunk külföldi piacra jutási lehetőséget is biztosítani: jelenleg 36 beszállító mintegy 106 termékével találkozhatunk a Lidl külföldi áruházaiban"- mondta korábban Grósz Jenő.

A magyar szállítók főként friss és mélyfagyasztott zöldségeket, felvágott és szalámiféléket, borokat, fagyasztott tésztaféleségeket és panírozott húsokat, olajos magvakat, illetve üdítőitalokat szállítanak ki 9 országba, közel 6 milliárd Ft értékben.

A közelmúltban startolt "Értéket őrzünk" kampány idehaza azt célozta, hogy felhívja a figyelmet a minőségi hazai termékekre és azok beszállítóira, valamint mindazon hozzáadott értékekre, amelyet a magyar termékek képviselnek országhatáron innen és túl. 

Forrás: marketinginfo.hu