Kihirdették a TÁRS-program 2011 pályázat nyerteseit
A program lényege, hogy a 9-12. évfolyamon tanuló diákok pedagógus vezetésével egyénileg vagy csoportosan, személyenként minimum 30 óra közösségi szolgálatot (a felkészítés és feldolgozás legfeljebb 5-5 óra) vállaljanak és teljesítsenek tanórán kívüli foglalkozás keretében.
A helyettes államtitkár hangsúlyozta: reményeik szerint a programokban részt vevő fiatalok miután megtapasztalják az önzetlen segítségnyújtás örömét, az iskolából kilépve is megőrzik az emléket, szociálisan érzékenyebb emberekké válnak, és a humanitárius szolgálat életük természetes része lesz.
Gloviczki Zoltán ugyanakkor nem titkolta, mivel az új közoktatási törvényben a közösségi szolgálatot a szaktárca az érettségi feltételévé kívánja tenni, ezért a pályázat programjait egyfajta „főpróbának” tekintik. A tapasztalatokat, a legjobb gyakorlatokat összegyűjtik, és kiadványban teszik közzé, hogy azokból más iskolák is ismereteket szerezzenek, ötleteket meríthessenek.
Kifejtette: a pályázat keretében a diákoknak lehetőségük nyílik arra, hogy a humanitárius munkát a gyakorlatban is kipróbálják. Tudatos, felelősségteljes és aktív állampolgárrá váljanak, megtapasztalhassák azt az igazságot, hogy az ember élete gazdagabbá válik a másokkal való törődés által, s hogy a közösségi összefogás és a szolidaritás nemzetet összetartó erő.
A pályázathoz rendelkezésre álló keretösszeg: 44 627 000 Ft, azaz negyvennégymillió-hatszázhuszonhétezer forint. A beérkezett pályázatok támogatási igénye: 217 123 994 Ft. Összesen 146 pályázat és azon belül 148 program részesült támogatásban.
Pályázni lehetett minden szociális és közösségi célokat szolgáló, helyi igényeknek megfelelő kezdeményezéssel. Ezek alapján a megpályázható programok a kiírás szerint:
- Szociális, közösségi célokat szolgáló tevékenységgel történő támogatás (pl. idős személy, rászoruló gyermek, család rendszeres látogatása, bevásárlás, ház körüli munkák, takarítás, javítás)
- Szociális vagy nevelési-oktatási intézménnyel közösen előkészített és megrendezett program, tevékenység (pl. közös sportolás, kirándulások, színdarab előadása gyermekotthonban, közös nagytakarítás idősek otthonában)
- A diákok környezetében élő hátrányos helyzetű egyénnel/csoporttal közösen megvalósítandó tevékenység,
- Közintézmények, közterületek állagmegóvását szolgáló tevékenység (pl. kerítésfestés, parkrendezés, faültetés, építés, javítás, takarítás).
A bíráló bizottság előnyben részesítette az alapvetően szociális tevékenységet célzó közösségi szolgálatot.
A sikeresen pályázók névsora a http://www.wekerle.gov.hu/?kinek=1305&cikkid=639&listabol=1 honlapon található