Első söripari Fenntarthatósági Jelentés
A sörgyár jelentős eredményeket ért el a víz-és energiagazdálkodás, illetve hulladékgazdálkodás terén 2007-2010 között.
A magyar sörpiaci szereplők közül elsőként a Dreher Sörgyárak Zrt. adta ki Fenntarthatósági Jelentését a 2007-2010 időszakra vonatkozóan.
A fenntartható fejlődés a Dreher Sörgyárak üzleti stratégiájának integráns része. A publikált Fenntarthatósági Jelentés két célt szolgál. Egyrészt, hogy a vállalat önmaga számára rendszerezze és értékelje működését és eredményeit, másrészt hogy ez alapján érintettjeitől visszajelzéseket kapjon, és párbeszédet folytasson.
„Jelentésünk összeállítása során célunk volt, hogy átfogó képet adjunk vállalatunkról. A fenntarthatóság szempontjából elemeztük sörgyártásunk és forgalmazásunk teljes folyamatát, és annak nemcsak gazdasági, hanem környezeti és szociális hatásait is. Sikereinken túl a kihívásainkról, fejlődési lehetőségeinkről is beszámolunk.” – nyilatkozta Kovács Sándor Lóránt a Dreher Sörgyárak vállalatfejlesztési igazgatója.
A víz- és energiagazdálkodás terén a környezettudatos működés iránti elkötelezettséget tükrözik a végrehajtott beruházások, amelyek közül is kiemelkedik a biológiai (anaerob) szennyvíztisztító üzem és biogáz kazán. Köszönhetően a legkorszerűbb energiahatékonyságot célzó műszaki megoldásoknak (pl. abszorbciós hűtő telepítése, világításkorszerűsítés stb.) mintegy 380 háztartás éves energiafogyasztásával egyenlő megtakarítást sikerült elérni 2009-ben.
A sör egyik legfontosabb alapanyaga a víz, amelyet saját kútforrásból fedez a vállalat. A gyártási technológia is vízigényes, így elismerésre méltó, hogy az elmúlt 10 évben a vállalat 30%-kal, 5hl/hl alá csökkentette fajlagos vízfelhasználását, a 2008-ban megvalósított beruházások révén pedig 15%-kal csökkentette vízigényét.
Hulladékgazdálkodása terén a SABMiller csoportban is legjobb gyakorlatnak számít, hogy a termelési hulladéknak kevesebb, mint 1%-a kerül csak lerakásra. A csomagolás újrahasználata és újrahasznosítása terén is kiemelkedő erőfeszítéseket tesz a cég. Az iparági átlagnál nagyobb arányban forgalmazza visszaváltható üvegekben, azaz újrahasználható csomagolásban az aranyló nedűt Magyarországon.