Figyelmeztető üzenet

Ez a cikk kb. 2 éve íródott.
A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Így festik zöldre a legnagyobbak a termékcsomagolást

  • 2022. szeptember 23.
  • névtelen (nem ellenőrzött)

Félrevezető állítások sorára mutatott rá egy kutatás több nagy márkánál, így például a Coca-Colánál, a Tescónál és az Unilevernél. A Changing Markets Alapítvány szerint azok a “megoldások”, amelyeket a vállalatok a műanyagszennyezés „kezeléseként” felmutatnak, az olyan kifejezések, mint például az újrahasznosítható vagy az óceánparti műanyag a zöldre festés legelterjedtebb példái.

A műanyag csomagolást bármi módon környezetbarátnak beállító állítások félrevezetőek és a zöldre festés eszközei – hansúlyozza a Changing Markets Alapítvány nemrég publikált jelentése, amely rámutat: azok az állítások, amiket a Coca-Cola, az Unilever, a Tesco és más vállalatok a műanyagszennyezés-válság „kezelése”-ként előszeretettel dobnak be, például az „óceánparti műanyag (ocean-bound)” vagy az „újrahasznosítható” kifejezések a zöldre festés legelterjedtebb példái. A jelentés szerint ugyanis igen kevés bizonyítékot látunk arra nézve, hogy pontosan hogyan járul hozzá az adott termék a műanyagszennyezés megfékezéséhez. A jelentés szerint azért tesznek így, hogy a műanyag termékek valódi hatását, jelentőségét elfedjék a fogyasztók előtt.

 

A teljes cikk a tudatosvasaralo.hu-n érhető el. 

Szerző: tudatosvasarlo.hu