Még mindig célkeresztben a gyerek(reklámok)
A gyerekeknek szóló élelmiszer-reklámok terén tett önkorlátozó vállalásokban a cégek még mindig igen engedékenyek saját magukkal szemben. Sőt, még abban sem sikerült megegyezniük, hogy ki számít gyereknek – derül ki egy új tanulmányból. A Tudatos Vásárló cikke.
Több ízben is foglalkoztunk már a gyerekeknek szánt élelmiszer-reklámok kérdésével, ezúttal a Consumers International (CI) tanulmánya mutat rá a téma változatlan aktualitására.
A "Left wanting more" című tanulmány felidézi, hogy az elhízás a fizikai és lelki megterhelés mellett számos súlyos megbetegedés forrása is lehet. Ilyen pl. a cukorbetegség, különféle szív- és érrendszeri betegségek, de egyes rákfajták kialakulásában is szerepet játszhat. Mindemellett nemcsak egyéni problémáról van szó, hiszen ez az egészségügyi rendszeren keresztül az egész társadalomra komoly terhet ró.