#AdakozóKedd - #Nemrólamszól
Világszerte hatalmas érdeklődés övezi a mozgalmat, és évről évre egyre több embert, szervezetet képes megmozdítani, annak ellenére, hogy ebben az időszakba elsősorban a vásárlásra ösztönző kampányokkal érik el az embereket.
A NIOK Alapítvány 2014 óta szervezi a hazai mozgalmat és az #AdakozóKedd kampányokat. Az idei évben az ún. #unselfie, magyarba ültetve #nemrólamszól kampánnyal népszerűsíti az adományozást, mely arra hív mindenkit, hogy tegyen valami jót, írja le egy papírra milyen jó cselekedetet vállal vagy milyen szervezetet támogat, fotózza le magát ezzel, s ossza meg a közösségi médiafelületeken. Annak érdekében, hogy a jóügyek, az adományozás minél több emberhez eljusson, a #nemrólamszól kampány egy kihívást is tartalmaz. Arra kérik a kampányban résztvevőket, hogy a megosztott posztokban hívjanak is ki egy barátot, ismerőst arra, hogy ő is vegyen részt az akcióban, hogy terjedjen a #nemrólamszól, a jócselekedetek kampánya vírusszerűen az országban egész decemberben is!
NoÁr, aki idén csatlakozott a kampányához elmondta, hogy ez a kampány azért fontos, mert egy újabb lehetőség arra, hogy az emberek aktív részesei legyenek a környezetük alakításában. A #nemrólamszól, egy interaktív polgári aktivizmus. Sokan szeretnének segíteni, de nem találják a megfelelő formát. A NIOK akciója ebben mutat egy vagány alternatívát! Nem kell híresnek lenned, hogy beszállj. Nem kell ismertnek lenned, hogy felhívd a társaságod figyelmét a #Adakozókedd-re. Egyszerűen csak szállj be a játékba!
Szabó Simon kiemelte, hogy fontosak azok a napok, amikor felhívjuk a figyelmet a jócselekedetekre, de szeretné, hogy ha nem csak Adakozó Kedden gondolnánk a rászorulókra vagy a társadalmi problémákra, hanem minden nap. Lengyel Tamás pedig azt hangsúlyozta, hogy sajnos a közösségi felületek főként az ego domborításáról, vagy önigazolásról szolnak. Ma trend valamilyennek látszani. A figyelem főkent magunkra irányul, vagy ha a környezetünkre, akkor az rendkívül pesszimista, negatív es kritikus. Ebből ébreszt fel szerintem az #AdakozóKedd, tereli a fókuszt fontos dolgokra es segít észrevenni, hogy mennyi mindent tehetünk egymásért!
A Giving Tuesday egyik támogatója idén az Amerikai Egyesült Államok Nagykövetsége. Emma Nagy kulturális attasé elmondta, hogy azért csatlakoztak a kezdeményezéshez, mert kiemelten fontosnak tartják a az adományozási kultúra előmozdítását Magyarországon, és az olyan tevékenységeket, amelyek a filantrópia fontosságára irányítják a figyelmet.
A #nemrólamszól víruskampányon túl, a város számos pontján is zajlanak támogatói események 27-én délután és este, ezekről és a támogatható civilszervezetekről az adakozokedd.hu és az adjukossze.hu oldalon tájékozódhatnak az érdeklődők.
Köszönjük, hogy mi is részt vehettünk a jó hangulatú sajtó reggelin, ahol bemutatták az idei Adakozó Kedd által kiemelt jótékonysági célokat!
A Humusz Szövetség Csapata
Forrás: a NIOK Alapítvány sajtóközleménye