Figyelmeztető üzenet

Ez a cikk kb. 9 éve íródott.
A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Nem nehéz vigyázni a Földre

  • 2016. május 19.
  • graczek

A Humusz is segítette és támogatja szakmailag a Médiaunió kampányát! Nem nehéz vigyázni a Földre – erről szól az idei kampány

„Nem nehéz…” ez a Médiaunió idei, környezetvédelmi témájú kampányának fősora. A zöld civil szervezetekkel együttműködésben kialakított kampány célja, hogy felhívja a figyelmet a tudatos fogyasztásra. Azaz a szakértők javaslatai alapján elsősorban arra, hogy ha nem vásárolunk feleslegesen sokat és okosan hasznosítjuk újra a hulladékot, azzal máris sokat tettünk azért, hogy a környezetünket óvjuk.
Bár sokat hallunk a környezetvédelemről, az, hogy mit is tegyünk a hétköznapokban nem kap elég figyelmet a médiában és talán sokak számára távolinak, nehéznek, megfoghatatlannak tűnik. A Médiaunió nyolcadik kampányában Novák Péter kezdeményezésére a környezetvédelem kap szerepet, a cél, hogy a lakossághoz közelebb hozzák a témát, kézzelfoghatóvá tegyék a zöld életmódot.

„A környezet védelme egyáltalán nem ördöngősség, nem bonyolult feladat, amely meghaladná bárki erejét. Olyan pofonegyszerű döntéseket kell csak meghozni, hogy „nem veszem meg a nyolcadik pöttyös ruhát, nem pazarlom az áramot, viszek táskát a bevásárláshoz és szelektíven gyűjtöm a hulladékot”. Például a PET-palackok lebomlási ideje a természetben többezer év. Magyarországon évente nagyjából 1,5 milliárd PET-palack kerül forgalomba. Ha ezeknek egy része a természetbe kerül, az még akkor is ott lesz, amikor az ükunokáink ükunokái fognak élni. Tehát éppen most tesszük tönkre a jövő embereinek életét. Ez pedig a részünkről szimplán pofátlanság.” – mondta el Novák Péter, az idei kampány nagykövete.

A korábbi kampányokhoz hasonlóan idén is szakértők, környezetvédő civil szervezetek állították össze a szakmai tartalmat, amelyet társadalmi célú reklámként mintegy 200 médium jelentet meg ingyenesen. Ez nagyjából félmilliárd forintnyi ingyenes felületet jelent, amely mellett 2016-ban a téma több rendezvényen is megjelenik és hangsúlyos PR-támogatást is kap. A szakmai tartalmat a nyár elején induló www.nemnehez.hu honlapon találják meg az érdeklődők, a kampányban jelentős szerep jut majd a közösségi média felületeknek is.

„Az embereknek meg kell érteni, hogy az esztelen fogyasztás és szemetelés ahhoz vezet, hogy eltűnik az emberi faj. – mondta el Geszti Péter, a Médiaunió kuratóriumi tagja. – A Föld létezik néhány milliárd éve és még fog is. De az emberek nem lesznek rajta, ha tönkreteszik a környezetüket és nem lesz tiszta víz és levegő. Nekem ezért nem nagy áldozat 50 plusz lépést tenni a szelektív kukáig vagy gondolkodni, ha vásárolni megyek.”

A Nem nehéz…kampány célja, hogy megértesse az emberekkel egyéni felelősségüket, és hogy döntéseikben szemponttá váljon a környezetvédelem. Segítséget, tippeket kíván adni ahhoz, hogy óvni tudjuk a Földet, hogy tudatosabban vásároljunk és kevesebbet szemeteljünk.

Forrás: Médiaunió sajtóközlemény