Ökoiskolai nevelési-oktatási program
A programban közel 100 modul került kidolgozásra. A modul egy minimum 3 órás tanulási-tanítási egység részletes foglalkozástervekkel, amelyek tanórai és tanórán kívüli keretben is alkalmazhatók, pl. témanapok, témahetek, projektek, terepgyakorlatok, valamint közösségi szolgálatra érzékenyítő programok során.
A modultémák meghatározása a partnerintézmények jó gyakorlatainak, a fejlesztést megelőző kutatási eredményeknek, valamint az Ökoiskola Cím pályázat kritériumrendszerének segítségével történt. A modulok kidolgozását 10 partnerintézmény 60 pedagógusa végezte.
Ajánlás az Ökoiskolai nevelési-oktatási program bevezetésére
1. Az Ökoiskolai nevelési-oktatási program bevezetésére minden olyan innovatív intézmény alkalmas, amely nyitott a környezeti nevelés és a fenntarthatóságra nevelés felé.
2. Az Ökoiskolai nevelési-oktatási programban megjelenő fenntarthatóságra nevelés jelenlegi legfontosabb iránya a közösségekkel való együttműködés, az aktív állampolgárságra nevelés és az IKT alkalmazások beépítése a tanítási gyakorlatba.
3. Az Ökoiskolai nevelési-oktatási programban megjelenő modulokban a tanulási-tanítási folyamat komplex értelmezése kettős: egyrészt jelenti a tantárgyak közötti átjárhatóságot, másrészt a humán-reál tantárgyak összehangolásában rejlő módszertani lehetőségek alkalmazását.
4. Az Ökoiskolai nevelési-oktatási programot bevezetését azért is ajánljuk, mert a programban résztvevő tanulók hamarabb reagálnak a folyton változó világra, hiszen a környezeti nevelés egyik alapvető üzenete az adott környezethez való alkalmazkodás.
5. Az Ökoiskolai nevelési-oktatási program moduljaiban megjelenő innovatív pedagógiai módszerek gazdagíthatják az iskolák módszertani tárházát is.
6. Az Ökoiskolai nevelési-oktatási program elterjedéséhez nagymértékben hozzájárul a hazai Ökoiskolák Hálózat, melynek minden Ökoiskola Címmel rendelkező intézmény tagja.
Csatolmány: