Etikusan vásárolni egy applikációval
Léteznek civil szervezetek, melyek sok információval szolgálnak a mindennapi termékeinkről és arról, hogy a vásárlásunkkal milyen vállalati gyakorlatokat támogatunk – de vajon mennyit használunk ezek közül az információk közül, mikor ott állunk a bolt polcai között?
Nem mindig könnyű emlékezni rá, hogy mely cégek végeznek állatkísérleteket, melyek használnak az egészségre káros vegyi anyagokat, vagy tesznek genetikailag módosított alapanyagok a termékeikbe. Éppen ezért döntött úgy David Hamp-Gonsalves, hogy kifejleszt egy applikációt, amely a segítségünkre lehet abban, hogy a nehezen megkeresett pénzünket olyan termékekre költhessük, amelyek óvják a Földet és a lakóit.
Az Ethical Barcode elnevezésű applikáció körülbelül 20 non-profit szervezettől gyűjt össze információkat, és segít a vásárlóknak környezetbarát döntéseket hozni. Az okostelefonunk segítségével egy pillanat alatt információhoz juthatunk a terméket készítő cégről, annak tulajdonosáról, illetve egy pontszámot láthatunk arról, hogy a vállalat mennyire működik etikusan és környezetbarát módon. A fejlesztők szerint a vásárlásaink által befolyásolni tudjuk a vállalatokat, hogy azok térjenek át az elveinknek megfelelő működésre.
A korábban fejlesztett, etikus, környezetbarát és egészséges vásárlást segítő applikációkhoz – mint a GoodGuide, The Good Shopping Guide, Skin Deep, Dirty Dozen – hasonlóan az Ethical Barcode sem foglalja magában a Magyarországon megtalálható termékek teljes körét, és kizárólag angolul érhető el. Az applikáció azonban – mit ahogy a Behind the Brands honlap is – segítségünkre lehet abban, hogy jobban megismerjük az általunk kedvelt külföldi márkákat (például: magtejek, műzlik, üdítők, snack-ek stb.) és megtudjuk, mely nagyvállalatok állnak mögöttük.
Forrás: gasztrohos.hu