Csokipapír gyűjtő akcióval jótékonyan
Magyarországon elsőként indított 2012-ben gyűjtőprogramot csokoládé csomagolóanyagok újrahasznosítására a Kraft Foods vezető márkája, a Milka. A TerraCycle-lal közös program olyan hulladék anyagok gyűjtésére buzdít minden vállalkozó kedvű szervezetet és magánszemélyt, melyek eddig nem, vagy csak nehezen voltak újrahasznosíthatók.
A Milka Csokoládé Brigád névvel
indított akció célja, hogy a feldolgozott csokoládépapírok
újrahasznosításával új, zöld és fenntartható termékek kerüljenek
forgalomba. A gyűjtőprogram nemcsak környezet-tudatosságra és
takarékosságra késztet, hanem egyúttal jótékonykodásra is lehetőséget
nyújt a brigádok számára. A csomagolóanyagok visszaküldésének
ösztönzése céljából ugyanis a beküldött csomagolások után a Milka és a
TerraCycle pénzadományt juttat el a programban résztvevők által
megjelölt non-profit intézményekhez. A kampányhoz már több állatvédő
szervezet csatlakozott, többek között a Szent Ferenc Állatotthon Alapítvány és még több állatvédő szervezet.
A csoki nem csak finom lehet, de csomagolása hasznos is. Ez az
elgondolás vezérelte a Milka csokit és a TerraCycle-t, amikor életre
hívták a Milka Csokoládé Brigád elnevezésű új programot. A csoko-ládé
elfogyasztása után nemcsak a kellemes ízélmény marad meg, hanem a
csomagolás is. Ha ezeket a zömében műanyag-alapú csomagolóanyagokat nem a
szemétbe dobjuk, hanem minél nagyobb mennyiségben visszagyűjtjük, a
TerraCycle száz százalékig képes azokat újrahasznosítani. Az eredeti
Milka csomagolásokból így aztán újszerű, környezetbarát termékek
készülhetnek: műanyag használati tárgyak, táskák, hátizsákok,
irattartók, stb. A teljeskörű „recycling” a „legzöldebb”
hulladékkezelési módszerek közé sorolható, és alternatívát kínál a
hulladékégetés vagy a hulladéklerakás gyakorlatával szemben.
A
környezettudatos gondolkodás mellett a jótékonyság is kiemelt szerepet
kap a Milka Csokoládé Brigádok életében. A fogyasztók számára a
programban való részvétel teljesen ingyenes (a csomagküldés költségeit a
TerraCycle és a Milka vállalja át), sőt minden egyes beküldött
csokoládécsomagolás után a Milka 2 forintot ír jóvá a gyűjtők számláján.
Az összegyűlt pénzt a brigádok felajánlhatják az általuk kiválasztott
nonprofit szervezet számára. A programra magánszemélyek, vállalatok és
szervezetek egyaránt ingyenesen regisztrálhatnak a Terracycle
weboldalán.
Novák Zoltán, a Kraft Foods Magyarország ügyvezetője
elmondta: „A Milka csoki célja, hogy piacvezető márkaként követendő
példát mutasson a környezettudatos gondolkodás terén, valamint hogy a
gyűjtő csapatok létrehozásával környezetünk védelme érdekében is
összehozza az embereket, legyen szó kollégákról, barátokról,
sportkörökről vagy egyéb csapatokról.”
Magyarországon a Kraft
Foods az első vállalat, amely lehetőséget biztosít a
csokoládécsomagolások újrahasznosítására. Globális viszonylatban a
vállalat a TerraCycle legjelentősebb partnere, már több mint tíz
országban szponzorál a hazaihoz hasonló gyűjtőprogramokat.
A
TerraCycle-t 2001-ben a magyar származású Tom Szaky alapította az
Egyesült Államokban. Mára már több mint 20 országban 20 millió ember és
számos vállalat részvételével működik sikeresen az általuk kifejlesztett
újrahasznosítási program. A cég az elmúlt években a nem, vagy csak
nehezen újrahasznosítható hulladékok összegyűjtésével és
felhasználásával ezerötszáz féle új terméket hozott létre.
„A
TerraCycle megalapítása óta az volt az álmom, hogy a szülőhazámban is
elindíthassam a vállala-tot” mondta Tom Szaky, a TerraCycle alapítója és
vezérigazgatója. „Izgatottan várom legfőbb, világszintű partnerünkkel, a
Kraft Foods-szal való újabb együttműködésünk indulását. Örömmel tölt
el, hogy Magyarországra hozhatjuk gyűjtőprogramunkat és újrahasznosítási
megoldásainkat is!”
Ha többet szeretne megtudni a programról,
vagy regisztrálna a Milka Csokoládé Brigád tagjaként, látogasson el a
www.terracycle.hu weboldalra.
Forrás: oko-piac-ter.freeblog.hu