Újabb mérföldkő a Munch-nál: nemzetközi befektetéssel hódítják meg a régiót
Budapest, 2024.01.16. – A Munch, Közép-Kelet-Európa egyik legnagyobb ételmentő alkalmazása sikeres befektetési kört tudhat maga mögött. A befektetés ugródeszkát jelent az ételpazarlás elleni harcban és lehetővé teszi a további terjeszkedést. A magyar sikerek után Csehországban és Szlovákiában is eredményesnek bizonyuló vállalkozás készen áll arra, hogy Romániát, később pedig a régió más országait is meghódítsa.
A legsikeresebbek támogatásával
“A Munch potenciáljának bizonyítéka, hogy a legutóbbi befektetési körben olyan piacvezető befektetők vettek részt, mint a Piton Capital és az FJ Labs, akik korábban Alibaba és Delivery Hero szintű óriásokat támogattak. Az, hogy a víziónkhoz és missziónkhoz leginkább illő befektetőkkel dolgozhatunk nemcsak megerősítésként szolgál: a megfelelő piaci szereplők támogatásával a fenntartható küldetésünket globális szintre emelhetjük.” – mondta Zwecker Bence, a Munch CEO-ja.
A jelenlegi befektetési kört a Piton Capital vezette, aki az olyan stratégiai beruházásairól ismert, mint az Auto1 Group, a Betfair, a Docplanner és az Allegro. A kör társbefektetője a világszerte is megbecsült New York-i székhelyű FJ Labs, mely leginkább a piactér alapú sikeres beruházásairól ismert. Az említett cégeken túl Christopher Muhr, a Groupon társalapítója és az Auto1 nevű német unikornis ex COO-ja, illetve Kai Hansen, a Lieferando nevű európai szinten vezető ételrendelő startup és a Booksy igazgatósági tagja is részt vett a befektetési körben. A már meglévő befektetők is támogatták a vállalkozást, úgymint a Fiedler Capital, a Silicon Gardens, Szőke Márton, Záborszky Péter, a STRT Holding és Czirják László. Az új és meglévő befektetők jelenléte bizonyítja a Munch egyedülálló szerepét a piacon.
A legnagyobbak is hisznek bennük
Több, mint 1 500 000 letöltéssel és 3 000 partnerrel Magyarországon, Csehországban és Szlovákiában, a Munch vezető szerepe a felsorolt országokban vitathatatlan. Az elmúlt évben, 2023 április és szeptember között a cég közel hétszeres növekedést ért el a tavalyi év azonos időszakához képest. Ez kiválóan mutatja azt, hogy mind a vásárlók mind az üzleti partnerek körében egyre népszerűbbé válik az ételmentő applikáció. Ennek lehetséges okai között a fenntarthatóság és az infláció is szerepel.
Az elmúlt időszakban számos olyan nemzetközi kiskereskedelmi szereplő kötött partnerséget a Munch-csal, amely nemcsak az ételmentési lehetőséget bővítette itthon és a határon túl, hanem jelentős előrelépést jelentett az ételpazarlás visszaszorításában is. A magyar ételmentő cég hatását igazolja többek között a Starbuck-szal való együttműködés mindhárom országban, a PENNY itthoni és csehországi munchos sikerei, valamint az, hogy az ország minden SPAR és INTERSPAR üzletében kaphatóak Munch csomagok.
Romániai terjeszkedés: a Munch következő állomása
A Munch az eddigi legnagyobb terjeszkedésére készül Romániában, ahol az Európai Unió adatai szerint megközelítőleg 2,2 millió tonna élelmiszer kerül kidobásra évente. Ez a lépés nemcsak a cég életében meghatározó, hanem egy egyedülálló lehetőség arra is, hogy jelentős mértékben csökkenjen az élelmiszerpazarlás a régióban és, hogy valódi változás induljon el a fenntarthatóság területén.
“A Kelet-Közép-Európában betöltött vezető szerepünk megkérdőjelezhetetlen. Ez a befektetési kör lehetővé teszi azt, hogy sikeresen elinduljunk a román piacon is, elsőként Bukarestben. A későbbiekben szeretnénk Kelet-Közép-Európa és Délkelet-Európa más országaiban is piacra lépni, például
Horvátországban, Szlovéniában, Görögországban, Bulgáriában és Szerbiában. Ennek megvalósításához olyanok jelentkezését várjuk, akik munkájukkal valódi értéket szeretnének teremteni és szívesen csatlakoznának az élelmiszerpazarlás elleni harchoz.” – hangsúlyozta Zwecker Bence.
Forrás: munch.hu