Figyelmeztető üzenet

Ez a cikk kb. 7 éve íródott.
A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Szeméttel hajtaná meg a repülőit a British Airways

  • 2017. október 04.
  • PKata

repcsi_BAEgyüttműködésre lépett egy megújuló üzemanyagokat gyártó céggel a British Airways olyan hulladékfeldolgozók tervezésére és létesítésére, amelyek megújuló repülőgép-üzemanyagot állítanak elő háztartási hulladékból.

 

Szerkesztői megjegyzés: Feltehetően pirolízis eljárással alakítanák át a hulladékot üzemanyaggá. Továbbá is szeretnénk a hulladékmegelőzés fontosságára felhívni a figyelmet ilyen projektek esetében is, nehogy a hulladék folyamatos termelésére épüljön ki egy iparág.


 

A Velocys vállalattal létrejött együttműködés része a brit légitársaság azon terveinek, hogy hosszú távon fenntartható üzemanyagot biztosítson repülőgépparkja számára. Az első ilyen hulladékfeldolgozó évente több ezer tonna szemétlerakóba vagy elégetésre szánt háztartási hulladékot – pelenkákat, műanyag élelmiszer-csomagolóanyagokat, csokoládépapírt – fog fogadni, hogy átalakítsa tiszta égésű, fenntartható üzemanyaggá. Ezzel a brit légitársaság 50 százalékkal fogja csökkenteni a károsanyag-kibocsátását 2050-ig – olvasható a BA honlapján.

A kezdeményezés nemcsak a szénkibocsátás csökkentését fogja segíteni, hanem ahhoz is hozzájárul, hogy jelentősen kevesebb szemét kerüljön lerakókba. Nagy-Britanniában évente 15 millió tonna szemetet szállítanak lerakókba, ami nemcsak a környezetet károsítja, de a klímaváltozást okozó üvegházhatású gázok további felszabadulását eredményezi.

A tervezett hulladékfeldolgozó annyi üzemanyagot fog gyártani, amennyi elegendő a BA London és a kaliforniai San José, valamint a louisianai New Orleans között működő Boeing 787-es Dreamliner típusú repülőgépei járatainak egész évi üzemeltetéséhez. A megújuló repülőgép-üzemanyag több mint 60 százalékkal csökkenti az üvegházhatásúgáz-kibocsátást, ami hozzá fog járulni a szénkibocsátás globális csökkentéséhez és a nagy légikikötők térségében a levegő minőségének javulásához.

 

Nem drágább a biorepülés, mégse használják

A légitársaságok legnagyobb költségtétele az üzemanyag, mégis üzemanyagigényüknek csak töredékét szerzik be megújuló forrásokból. Pedig a bioüzemanyag ára versenyképes, és ráadásul 80 százalékkal kevesebb emisszióval jár.

 

Forrás: http://www.piacesprofit.hu