A reklámok trükkjei
Nagyon résen kell lennünk, hogy észrevegyük a reklámok apró trükkjeit, amivel megpróbálnak rávenni minket a vásárlásra.
Mutatjuk, mivel befolyásolhatnak minket a TV reklámokban, és az utcai hirdetésekben.
1. Színekkel érzelmeket idéznek elő
Nagyon fontos szerepe van a reklámokban a színeknek, ezt használják az érzelmek közvetítéséhez. A következő színekhez az alábbi érzelmeket társítjuk.
Kék - bizalom
Piros - izgalom
Zöld - frissesség
Ezért találkozhatunk például a biztosító társaságok reklámjaiban kék színekkel. Míg, amikor egy élelmiszerlánc a zöldségeket reklámozza a zöld színek dominálnak.
2. Kép a bal oldalra, szöveg a jobb oldalra
Egyszerűen jobban esik a szemünknek, ha a hirdetésben a kép van a bal oldalon és a szöveg pedig a jobb oldalon. A kép így könnyebben megragad a bennük, és mikor elmegyünk vásárolni, beugrik milyen terméket is láttunk a reklámban.
3. Lekerekített sarkok
Ez különösen igaz a reklámban látható tárgyakra, azokból is mindig a kerekített formákat láthatjuk, legyen az - fotel, tv, vagy laptop. Ide sorolhatók továbbá a lekerekített betűtípusok is. Az éles sarkok láttán az emberek éles tárgyakra gondolnak a mindennapi életből, és ez a fájdalom gondolatával társul, ezért jobb választás a kerekített forma.
4. Nagy pupillák
A hirdetésekben gyakran találkozhatunk nagy pupillákkal, mert az emberek a nagy pupillát vonzóbbnak találják. Ezért sokszor a plakátokon felnagyítják a modellek pupilláit.
5. Termék a jobb kézben
Az emberek a reklámokban általában a jobb kezükbe fogják az eladni kívánt terméket. A kutatások megmutatták, hogy ezt így vonzóbbnak találjunk, mert sokan a jobb kezességgel tudnak azonosulni.
forrás:penzcentrum.hu