Figyelmeztető üzenet

Ez a cikk kb. 4 éve íródott.
A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A reklámok trükkjei

  • 2015. április 08.
  • Abigail
Szerző: 

Nagyon résen kell lennünk, hogy észrevegyük a reklámok apró trükkjeit, amivel megpróbálnak rávenni minket a vásárlásra. 

Mutatjuk, mivel befolyásolhatnak minket a TV reklámokban, és az utcai hirdetésekben.

1. Színekkel érzelmeket idéznek elő

Nagyon fontos szerepe van a reklámokban a színeknek, ezt használják az érzelmek közvetítéséhez. A következő színekhez az alábbi érzelmeket társítjuk.

 

Kék - bizalom

Piros - izgalom

Zöld - frissesség

Ezért találkozhatunk például a biztosító társaságok reklámjaiban kék színekkel. Míg, amikor egy élelmiszerlánc a zöldségeket reklámozza a zöld színek dominálnak.

 

2. Kép a bal oldalra, szöveg a jobb oldalra

Egyszerűen jobban esik a szemünknek, ha a hirdetésben a kép van a bal oldalon és a szöveg pedig a jobb oldalon. A kép így könnyebben megragad a bennük, és mikor elmegyünk vásárolni, beugrik milyen terméket is láttunk a reklámban.

 

3. Lekerekített sarkok

Ez különösen igaz a reklámban látható tárgyakra, azokból is mindig a kerekített formákat láthatjuk, legyen az - fotel, tv, vagy laptop. Ide sorolhatók továbbá a lekerekített betűtípusok is. Az éles sarkok láttán az emberek éles tárgyakra gondolnak a mindennapi életből, és ez a fájdalom gondolatával társul, ezért jobb választás a kerekített forma.

 

4. Nagy pupillák

A hirdetésekben gyakran találkozhatunk nagy pupillákkal, mert az emberek a nagy pupillát vonzóbbnak találják. Ezért sokszor a plakátokon felnagyítják a modellek pupilláit.

 

5. Termék a jobb kézben

Az emberek a reklámokban általában a jobb kezükbe fogják az eladni kívánt terméket. A kutatások megmutatták, hogy ezt így vonzóbbnak találjunk, mert sokan a jobb kezességgel tudnak azonosulni.

 

forrás:penzcentrum.hu