Márciusi műanyag böjt
Húsvét előtt sokan hagyják el a húst, de vajon mennyien hajlandóak olyan hétköznapi dologról lemondani, mint a műanyag? A Humusz kampánya most arra buzdít mindenkit, hogy böjtöljön - de nem akárhogy! A #muanyagbojt célja a figyelemfelkeltés mellett a cselekvésre ösztönzés.
A műanyag gyakorlatilag már teljesen beivódott mindennapjainkba, azonban egyre több a bizonyíték arra, hogy hulladékká válásukkor mennyi problémát okoznak. Óceáni műanyag szigetek, műanyag darabkák az élőlények gyomrában, sőt, már az ételeinkbe is bekerülnek a műanyag szennyezők. A műanyag ellenálló és évszázadokig fennmarad, mégis olyan egyszer használatos eszközöket gyártunk belőle, amiket átlagosan 25 percig használunk. Arról nem is beszélve, hogy előállításuk javarészt fosszilis erőforrásokból történik.
A Humusz #muanyagbojt kampányának egyik célja a figyelemfelkeltés, azaz a lakosság szemét kívánja felnyitni a műanyagokkal kapcsolatos problémákról. Másodsorban tippeket ad arra vonatkozóan, hogyan tudjuk használatukat csökkenteni, és környezetbarát alternatívákat választani. A Humusz közösségi oldalain (Facebook, Instagram) minden nap új tartalommal találkozhatnak majd az érdeklődők. Lesznek tények, adatok, érdekes olvasnivalók, "házi feladatok", és természetesen műanyagmentes jó gyakorlatok.
Hogyan tudsz csatlakozni?
1. Kövesd figyelemmel a posztokat, és fogadd meg a tanácsokat!
2. Oszd meg te is saját tapasztalataidat!
3. Oszd meg ismerőseiddel a napi leckéket!
Figyelem! Ha nem akarsz lemaradni a Facebook-os posztokról, a hírfolyam beállításoknál állítsd be a Humusz oldalát preferenciaként! |
A kampány végén a honlapra is felkerül egy összefoglaló, ha esetleg a közösségi média felületeket nem követed.
Hasznosnak találod a tartalmat? Támogasd munkánkat! Támogatási lehetőségekről itt olvashatsz.