Forintokban mérhető a fenntarthatóság
A fenntartható fejlődés nem opció, hanem üzleti cél - hangzott el a Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért (BCSDH) és a Brit Nagykövetség közös üzleti reggelijén.
A BCSDH célja, hogy a vállalatok a gazdasági eredményesség, az ökológia
egyensúly és a társadalmi életminőség elveinek a gazdasági gyakorlatba
való átültetése és alkalmazása révén új és innovatív megoldásokkal
növeljék a versenyképességüket, és egyben hozzájáruljanak a magyar
gazdaság és társadalom fenntartható fejlődéséhez. "Az Üzleti reggelik a
fenntartható fejlődésről rendezvénysorozatunkat azért hoztuk létre, hogy
fórumot teremtsünk azon vállalatvezetők számára, akiknek fontos a
fenntartható fejlődés elveinek megfelelő működés és gondolataikat,
tapasztalataikat szívesen meg is osztják másokkal" - mondta Salgó
István, a BCSDH elnöke.
A március 19-i eseményt az Egyesült
Királyság magyarországi nagykövete, Őexcellenciája Jonathan Knott
nyitotta meg. "Büszkeséggel tölt el, hogy Magyarországon a brit
vállalatok, mint például az Unilever, vezető szerepet vállalnak a
fenntartható fejlődés előmozdításában. Nagyszerű látni, hogy milyen sok
magyar vállalat követi a példájukat. A fenntartható fejlődés nem
többletterheket jelent a ma üzleti vállalkozásai számára, hanem egy
olyan modellt, amelyet nem hagyhatunk figyelmen kívül" - mondta el
Jonathan Knott.
A rendezvény előadója, Gyenes András, az
Unilever Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója a vállalat
fenntarthatósággal kapcsolatos tapasztalatait ismertette, majd a
résztvevőkkel közösen megvitatták a hazai kihívásokat és lehetőségeket.
"2010
novemberében fogalmaztuk meg fenntarthatósági tervünket, amelyben 60
ambiciózus célt tűztünk ki magunk elé 2020-ig. Hisszük, hogy a növekedés
és a fenntarthatóság kéz a kézben jár. Érezzük, hogy mindez egyre
inkább elvárás nemcsak a fogyasztóink, vevőink részéről, de
munkavállalóinkra is ösztönzőleg hat. Ráadásul folyamataink
optimalizálása, termékinnovációink újragondolása révén sokszor
költségeink megtakarításához vezet, így hiszem, hogy napjainkban a
fenntarthatóság szemléletmódjának beépítése üzletmenetünkbe már nem
opció, hanem az egyetlen lehetőség " - mondta Gyenes András.
A
brit-holland tulajdonú Unilever több mint egy évtizede élen jár a
fenntartható fejlődésben. A vállalat elnöke, Paul Polman az Üzleti
Világtanács a Fenntartható Fejlődésért (WBCSD) alelnöke, a fenntartható
vállalati működés elkötelezett híve. Az Unilever elismertségét jól
példázza, hogy immár 14 éve vezeti élelmiszer kategóriában a Dow Jones
Fenntarthatósági Indexét, és az idén januárban megrendezett davosi
Világgazdasági Fórumon az Unilevert a világ 100 legfenntarthatóbb
vállalata közé választották. 2013-ban az Élelmiszer magazin
Greennovációs Nagydíjjal ismerte el az Unilever Magyarország veszprémi
jégkrémgyárának korszerűsítési projektjét, amellyel lényeges, a
környezetterhelés csökkentését célzó átalakítások valósultak meg.
A
fenntarthatóságra építő üzleti stratégia nem egyszerűen befektetés a
jövőbe; a környezettudatos működés mellett a pénzügyi eredményesség is
ugyanolyan fontos. Az Unilever azért is jó példa e tekintetben, mert
stratégiájának hatékonysága immár az üzleti eredményekben is
jelentkezik. A vállalat 2010-ben életre hívott stratégiája értelmében
vállalta, hogy miközben megkétszerezi árbevételét, felére csökkenti
környezetterhelését 2020-ig. A stratégia hatékonyságát a kézzel fogható
eredmények mellett a részvényár folyamatos emelkedése is igazolja,
továbbá a legfrissebb üzleti jelentés szerint az Unilever a piaci
átlagnál magasabb, 10,5 százalékos növekedés mellett 51,3 milliárd euró
éves forgalommal zárta a 2012-es évet.
Forrás: marketinginfo.hu