A Coca-Cola megváltoztatja a palackjait, az egész Európai Unióban erre kötelezik

A Coca-Cola számos ponton módosít címkézési és kommunikációs gyakorlatain, miután közös európai fellépéssel kötelezték arra, hogy változtasson a zöldmarketing üzenetein. A Coca-Cola az egész Európai Unióra kiterjedően lecseréli a palackok címkéit és módosít a marketingkampányain is.
Közös európai fellépés eredményeként változtat zöldmarketing üzenetein a Coca-Cola, miután az európai fogyasztóvédelmi hatóságokat tömörítő Fogyasztóvédelmi Együttműködési Hálózat (CPC) a Svéd Fogyasztóvédelmi Hatóság és a Gazdasági Versenyhivatal közös vezetésével lépett fel a The Coca-Cola Company (Coca-Cola) nem egyértelmű címkéivel szemben – közölte a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) szerdán.
Az amerikai vállalatnak az egész Európai Unióban módosítania kell a palackjain és a reklámkampányain
Az Európai Bizottság vizsgálatát az Európai Fogyasztóvédelmi Szervezet (BEUC) 2023 novemberében benyújtott panasza alapján indította, amely szerint az egyes vállalkozások műanyag palackjain nem egyértelmű módon szerepel az újrahasznosítható megjelölés.
A közös fellépés eredményeként
a Coca-Cola számos ponton módosít címkézési és kommunikációs gyakorlatain, ezzel a jövőben elkerüli az esetlegesen homályos zöld állítások alkalmazásának kockázatát
– írják a közleményben.
A Coca-Cola a vállalások elfogadásától számított 6-18 hónapon belül, az egész Európai Unióra kiterjedően lecseréli a palackok címkéin található „100 százalékban újrahasznosítható PET-palack vagyok”, illetve hasonló üzenettel rendelkező állításokat pontosabb megfogalmazásra (így például: „100 százalékban újrahasznosítható PET-palack vagyok, a címke és a kupak kivételével”).
Az üvegek címkéin található „Hasznosíts engem ismét újra” állítást a „Hasznosíts újra” állításra cseréli megelőzve, hogy a fogyasztókban azt a benyomást keltse, hogy az újrahasznosítási folyamat egy zárt kör. Emellett biztosítja, hogy az üvegek címkéi, illetve a cég kereskedelmi kommunikációja nem kelt a fogyasztókban egy általános, és nem egyértelmű képet a csomagolás környezeti előnyeiről.
A globális vállalkozás ezen felül – a vállalások elfogadásától számított 3 hónapon belül – biztosítja, hogy a honlapján és közösségi média felületein megjelenő kereskedelmi kampányai a jövőben tükrözni fogják a vállalások tartalmát.
A CPC figyelemmel kíséri majd a kötelezettségvállalások végrehajtását – közölte a GVH.
A magyarországi Coca-Cola ellen is eljárás indult a fogyasztók megtévesztésének gyanúja miatt
A közleményben felidézik, hogy a magyar nemzeti versenyhatóság 2024 nyarán indított versenyfelügyeleti eljárást a Coca-Cola HBC Magyarország Kft., a Coca-Cola Magyarország Szolgáltató Kft. és a Coca Cola vállalkozásokkal szemben, mivel a gyanúja szerint a Naturaqua ásványvizek és üdítőitalok címkéin és kereskedelmi kommunikációjuk során a „Hasznosíts újra 100 százalékban újrahasznosítható PET-palack vagyok”, „100 százalékban újrahasznosítható”, valamint az ehhez hasonló jelentéstartalmú állításokkal valószínűsíthetően megtévesztették a fogyasztókat.
A GVH eljárása jelenleg is folyamatban van, és a CPC fellépésétől függetlenül zajlik.
A GVH a versenyfelügyeleti eljárás megindításával egy időben eljárást indított a Szentkirályi Magyarország Kft.-vel és a Fonte Viva Kft.-vel szemben is.
Hangsúlyozták, a Gazdasági Versenyhivatal évek óta kiemelten foglalkozik az úgynevezett zöldállításokkal. Ennek keretében 2024 januárjában publikálta a zöldállításokat vizsgáló piacelemzését, amely rávilágított egyebek között arra, hogy sok esetben nem egyértelműek, zavarosak a zöldreklámüzenetek, a fogyasztók jelentős része pedig nincs tisztában az egyes állítások és jelölések pontos tartalmával, illetve jelentésével. A nemzeti versenyhatóság egyúttal javaslatokat fogalmazott meg a jogalkotó, a vállalkozások és a jogalkalmazók számára.
Forrás: vg.hu
Kép: Shutterstock