Betétdíjas gépkocsi?
"A betétdíj-rendeletet azért sürgették a zöld szervezetek, mert míg a rendszerváltás környékén az italok nyolcvan százaléka betétes csomagolású volt, addig mára az eldobható göngyölegek uralják a piac több mint 85%-át. Ez pedig a hulladék mennyiségében több millió tonna plusszt eredményezett. A környezetvédelmi tárca olyan jogszabályt dolgozott ki, mely után nemcsak az italokból, de lényegében bármilyen termékből betétdíjas válthat.
A tervezet szerint csak a 200 négyzetméternél nagyobb üzletekben lenne kötelező visszaváltóhelyet működtetni és azok nyitvatartása napi hat óra lenne. A Hulladék Munkaszövetség a rendelettervezet fenti kitételét és az önkéntesség hatékonyságát is kétségbe vonja.
Tömöri Balázs, a Hulladék Munkszövetség munkatársa: "A módosított termékdíj törvény teremt egy alternatívát azoknak, akik nem akarnak további termékdíjterheket alkalmazni, hogy töltsenek újra tölthetőbe és árulják ezeket, de azt látjuk, hogy mivel kötelezővé nincs téve, a cégek azt fogják választani, hogy kifizetik a többletköltségeket és áthárítják a fogyasztókra."
A betétdíj-rendelet immár tizenkét éve készül, ma már hatályban kellene lennie. A környezetvédelmi tárca még két hetet kér, és a kormány asztalára teszi a több mint egy évtizedes munka eredményét.
Hír TV"