Mit lehet tenni a visszaváltható csomagolások érdekében?
1. Jelezzük a kereskedőknél: nekünk visszaváltható italcsomagolás kell!
A visszaváltható termékek választékban tartása alapvető elvárásunk. Keressük fel környezetünk kisebb boltjait, s próbáljuk meg rávenni a boltvezetőket, hogy termékkínálatukba vegyenek fel minél több visszaváltható üveges üdítőt, szörpöt, gyümölcslevet, ásványvizet! (A nagyobb üzletláncokkal a HuMuSz levélben veszi fel a kapcsolatot.)
2. Ecseteljük a boltvezetőnek a visszaváltható üveg előnyeit és az eldobó csomagolások hátrányait!
Ehhez némi segédlet található itt.
3. Adjuk át neki a visszaválthatós üdítőitalok nevét és a gyártók, forgalmazók címét tartalmazó listát
4. Panaszkönyv
Ha két-három héten belül nem jelennek meg a visszaváltható üveges üdítőitalok, következhet a panaszkönyvi bejegyzés. Itt egy mintaszöveg vagy előre elkészített panaszkönyvi matricát kell a panaszkönyv megfelelő helyére ragasztani (beszerezhető ezeken a helyeken), természetesen a nevet, címet be kell írni.
A panaszkönyvi beírásra elvileg 30 napon belül választ kell kapnunk. A válaszokat kérjük, küldjék/küldjétek el a HuMuSz címére!!! Előre is köszönjük! Az eredményeket és a kampány többi részét folyamatosan közzé tesszük a kampány honlapján.
5. Matrica a boltra
Amennyiben a kiskereskedő partnernek bizonyult, adjunk át neki egy 'Ebben a boltban visszaváltható palackban is kapható üdítő!' feliratú matricát (beszerezhető ezeken a helyeken), amit tetszés szerint kiragaszthat boltjára. Tudassuk vele azt is, hogy boltjának nevét és címét ezen a honlapon pozitív példaként fogjuk megjeleníteni.
6. Palackposta
Mivel a Pepsi kivonta 2 literes műanyag palackjait a piacról, a kampánnyal párhuzamosan a Pepsi bojkott folytatódik.
Arra kérjük a bojkottban résztvevőket, hogy küldjenek a HuMuSz címére - dobozba vagy papírba csomagolva - olyan üres, pepszis műanyag flakonokat, amelyek visszaválthatóak voltak, de visszaváltásuk megszűnt! Ezeket a kampány során fogjuk felhasználni, még nem áruljuk el, hogy mire.