Műhelymunka a hatékonyabb civil működésért
Civil szervezetek számára három egynapos műhelymunkát szervezünk, amelynek témája a nonprofit szervezetek működési környezete és vezetése, nonprofit marketing és nonprofit vállalkozás és pénzügyi tervezés
Kedves Civil Barátunk!
A Hulladék Munkaszövetség (HuMuSz) egy 14 tagszervezetet és 3 pártoló szervezetet tömörítő országos, környezetvédelemmel foglalkozó civil szervezet. 15 éve dolgozunk azért, hogy kevesebb legyen a szemét.
Munkánk során sok eredményt értünk el, de számos buktatón is át kellett esnünk. A magunk bőrén érezzük, hogy milyen gondokkal küzdenek a hazai civil szervezetek. Nap, mint nap tapasztaljuk, hogy csak úgy lehetünk igazán eredményesek és hatékonyak, ha folyamatosan tanulunk, ha összefogunk, ha együttműködünk másokkal szektoron belül és kívül, ha tisztában vagyunk az alapvető jogi, számviteli pénzügyi ismeretekkel, a marketing alapvető fogásaival, a különböző alternatív pénzszerzési lehetőségekkel. Tehát ha teljesen átértékeljük a pénzhez és a nonprofit léthez való viszonyunkat, ha megtanulunk tervezni, rendszerekben gondolkodni...
A civil szektor sokat fejlődött az elmúlt évek alatt, több "civil" jogszabály született, egyre komolyabb pénzügyi előírásokat kell betartani, nagyobbak a társadalmi elvárások is felénk, a hatékony kommunikáció elsajátítása vagy az önkéntesekkel való munka, az éves tervezés ma már alapkövetelmény.
A programmal az a célunk, hogy ezeket az alapismereteket, illetve a régebb óta működő civil szervezetek tapasztalatait egy rendezett keretbe összefoglalva áttekintést adjunk a civil szervezetek működtetését és hatékonyságát segítő eszközökről, lehetőségekről.
Tanulnivalónk van tehát bőven.
És a Ti szervezeteteknek?
A TÁMOP 2.5.1. pályázati támogatás most lehetőséget nyújt a Ti szervezeteteknek is a fejlődésre. Műhelymunkát szervezünk, melyre szeretettel várunk Benneteket is!
Mikor?
2009. november 21-én, 28-án és december 5-én 9.30 - 17 óráig
Hol?
A HuMuSz Házban (Budapest, XI. Saru u. 11.)
Kiknek?
- Azoknak a civil szervezeteknek, akik szeretnének gyakorlatias, a saját szervezetükre adaptálható tudást kapni a nonprofit menedzsment, nonprofit marketing, alternatív pénzszerzési lehetőségek önkéntesek bevonása, megtartása, foglalkoztatása és finanszírozása terén.
- Akik szeretnének jobban eligazodni a civil szervezeteket érintő jogi, számviteli és pénzügyi labirintusban.
- Akik szeretnének mással is foglalkozni, mint egyik pályázati adminisztrációból a másikba esni.
- Akik szeretnének többet tudni az 1 %-ról, a közhasznúságról, a profi marketingről.
- Akik tudják, hogy fejlődni csak befektetés révén lehet és vállalják, hogy befektetik a szükséges energiát és időt a fejlődéshez szükséges tudás megszerzéséhez.
- Akik érzik, hogy sokkal kevesebb ráfordítással, sokkal többet érhetünk el, ha együttműködünk más szervezetekkel és megosztjuk egymással tudásunkat, beosztjuk erőforrásainkat.
Mit?
1. nap: nonprofit szervezetek működési környezete és vezetése.
A nonprofit szervezetben dolgozók a szervezet működtetése során különböző jogi és pénzügyi kérdésekkel találkoznak. Milyen speciális szabályok vonatkoznak a civil szervezetekre, beleértve a közhasznúságot, 1% gyűjtését, önkéntesek fogadását? Mennyibe kerül, és milyen módon lehet embereket foglalkoztatni? Kaphat-e juttatást az önkéntes? Mit tartalmaz a közhasznúsági jelentés? Az első nap folyamán ilyen, és hasonló kérdéseket tekintünk át, a résztvevők saját felmerült problémáik és működési módszereik vizsgálata során.
2. nap: nonprofit marketing
A marketing szót teljesen az üzleti világgal szokták azonosítani, ám ez téves hozzáállás. A marketing legtágabb értelemben a csere, annak a filozófiája, hogy ha adunk valamit, várunk is érte valamit. Civilként is várunk különböző dolgokat a célcsoportjainktól: anyagi vagy szellemi támogatást, viselkedés-módosítást, fejlődést, és még sorolhatnánk. A marketing nap elsődleges célja, hogy megfogalmazzuk magunk számára, mit várunk el a környezetünktől, a célcsoportjainktól azért a munkáért, azokért a szolgáltatásokért cserébe, amit teszünk. Második cél pedig az, hogy áttekintsük, és saját ügyeinken keresztül ki is próbáljuk a marketingtervezést, és ezen belül a marketingkommunikáció tervezés lépéseit.
3. nap: vállalkozás és pénzügyi tervezés
A civil szervezetek egyik legfőbb panasza, hogy függenek a pályázati forrásoktól és a pályáztatók elvárásaitól. A vállalkozást nem kifejezetten üzleti célú tevékenységi profil kialakításaként értelmezzük ezen a napon, hanem tágabban: azt nézzük meg, milyen tevékenységeikért kérhetnek ellenértéket a civil szervezetek, és hogyan tegyék ezt. A nap a marketing nap folytatása, az azon a napon elsajátított anyagra épít. A nap második felében a pénzügyi tervezés alapjait vizsgáljuk meg, különös tekintettel a szervezeti készpénzforgalmi tervre, amely a szervezeti likviditás alapját képezi.
Mennyiért?
A háromnapos műhelymunka értéke 20.000 Ft/fő, mely összeget a HuMuSz pályázati támogatásból finanszírozza, így a részvétel ingyenes.
Egy szervezettől több személy is jelentkezhet. A műhelymunkán frissítőt és büféebédet biztosítunk.
Ki?
A műhelymunkát a Tudástőke Alapítvány munkatársai vezetik. A Tudástőke Alapítványt 2009-ben hozta létre egy humán fejlesztő csoport, a magyarországi és európai komplex tudástőke fejlesztése érdekében. Az Alapítvány oktatási, kutatási és szervezetfejlesztési projektek lebonyolításával foglalkozik. Az Alapítvány munkatársai évtizedes tapasztalattal rendelkeznek a civil szervezetek és cégek kutatása és fejlesztése terén. Jelen projektben Domschitz Mátyás vezető kutató és szervezetfejlesztő tanácsadó, valamint Suhajda Virág, Makai Tünde és Turóczi Levente tanácsadó-trénerek vesznek részt.
Kérjük, hogy jelentkezési szándékotokat 2009. november 9-ig jelezzétek! A műhelymunkán csak az első 20 jelentkezőt tudjuk fogadni!
További információ:
Portik-Bakai Zsuzsa
[email protected]
1/386-2648
Köszönjük!
a HuMuSz csapata nevében
Mozsár Gabriella
programvezető
A program az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg.